• ska fria

Sa först ja och nu nej?

Friade till min sambo/barnens pappa 29/2.
    Han sa att ja jag vill gifta mig med dig en vacker dag.
    Jag sa att jag behöver inget pampigt bröllop och de räcker att barnen är med om det nu skulle va så. + att jag vill det för barnens skull om det skulle hända oss nåt. Ja de vill ju han med och hade tänkt på det. Nu sa han att man kjan visst skriva typ testamente om det..
    Jag sa att han får välja datum, men inte att jag vill vänta si sådär 10 år. Nu idag hade han pratat med en av sina äldsta vänner.
    Hans sambo hade med friat och då hade han sagt nej inte på länge länge. Och då kommer sambon och säger detta till mig. Och så säger han att det blev ju samma svar från oss. Nej eller om väääldigt länge..10-20 år.
    Jag blev skitlessen. Har ju faktikt börjat fundera lite. Tur att jag inte berättat för många än bara 2 av mina bästa vänninor..men hur ska man få honom att fatta att detta är på riktigt och att man inte kan säga så..? Då hade han ju kunnat säga nej i så fall...

Oj va svamligt men hoppas ni orkar läsa och förstår vad jag menar..

• Svar på tråden Sa först ja och nu nej?
  • lycklig78

Jag tycker synd om dig... Det är ju ett lyckorus när man sagt ja, eller i ditt fall, fått ett ja.

Vad beror det på då? Ekonomin eller känslor?

• anne på grönkulla

Oavsett allt annat - ni kan inte skydda varann som sambos på samma sätt som ni kan som gifta ens med hjälp av testamente.

• ska fria

Vet inte. Men hans ja tror jag står fast bara det att han nog inte vill göra det på länge...Grejen är ju att jag vill ju snart. Ja menar har man sagt ja så vill man ju så fort som möjligt.

• lycklig78

Jag förstår inte grejjen med att vänta om det inte gäller att spara pengar eller dylikt då. Har man sagt ja, så vill man väl planera för bröllopet? Inte vänta i 10 år.....!

• ska fria

Nej ekonomin står ju inte ivägen då vi inte ska ha nåt stort bröllop. Ja menar detta eller nästa år borde det ju kunna gå...
    Ska prata med han ikväll. Var inte läge idag då vi hade besök.

lycklig78 skrev 2008-03-09 16:13:59 följande:
    Jag förstår inte grejjen med att vänta om det inte gäller att spara pengar eller dylikt då. Har man sagt ja, så vill man väl planera för bröllopet? Inte vänta i 10 år.....!
  • lycklig78

Lycka till! Låt oss höra hur det gick

• Kakan Mascha

Ja, prata med honom. Fråga rent ut varför han sa ja om det nu var så att han inte vill. Och varför han inte vill. Alla vill ju inte så är det ju bara!
    Lycka till!!

• ska fria

Är så himla lessen nu bara...Tänk om man hade haft en av dessa karlar som hade friat istället

• Lunia

Oj då förstår om du är ledsen! Jag hade minnsan inte kunnat hålla mig från att visa det för honom om han sagt så! Har du pratat/visat för honom vad du känner? Vad säger han?

• foaLoKe

ska fria skrev 2008-03-09 16:21:55 följande:

Är så himla lessen nu bara...Tänk om man hade haft en av dessa karlar som hade friat istället
    Jag tycker att om mannen inte friar betyder det att han inte vill göra det (gifta sig) helt enkelt. Annars varför vänta så länge så ens flickvän behöver fria själv... I alla fall... det var inte snällt att först säga ja och sen nej!!! Och särskild efter han pratade med sin gamla vän... HM!!! Hoppas att du får en bra förklaring från honom...
Svar på tråden Sa först ja och nu nej?