• lillaj

VIlken känsla!

Vilken enorm känsla det är att veta att vi verkligen ska gifta oss, dela resten av livet (om inget oväntat händer förstås) och detta känns bara så rätt och det är en obeskrivlig känsla. Vi har varit tillsammans sen 2002, förlovade sen 2004 och nu gifter vi oss 2008

Vi har skickat inbjudningar och alla våra närmaste vänner har tackat ja! Vi hinner antagligen spara ihop de pengar som behövs och förhoppningsvis håller vi oss till budgeten eftersom vi redan betalat en hel del och mina föräldrar har dessutom lovat ett litet bidrag något vi verkligen inte räknat med men tacksamt tar emot eftersom det säkert tillkommer oväntade utgifter i slutänden. Ingen i familjen lägger sig i hur vi planerar vårt bröllop utan alla är bara glada vilket känns mycket skönt eftersom att man förstår att det är ett rätt vanligt problem.

Men det allra viktigaste tror jag är att man inte glömmer bort mitt i all planering varför vi gifter oss och att man försöker att reflektera då och då! Och det är just den känslan av kärlek jag försöker beskriva även om det blir en hel del svammel! Jag var bara tvungen att skriva av mig lite.

Lycka till tjejer (och killar)!!

• Svar på tråden VIlken känsla!
  • halo08

Det är ju precis så det ska kännas ... jag tassar också runt här hemma med ett lyckligt leende på läpparna när jag tänker på vårt bröllop och att jag ska få tillbringa förhoppningsvis resten av mitt liv med denna underbara man.

• Brud våren 2008

Härligt att läsa om fler som går runt med lyckliga leenden på läpparna Jag känner mig helt glädjeberusad när jag stundtals inser vad som väntar och vad framtiden har att ge

• lillaj

Ja, det är sant men det är så tråkigt att läsa inlägg som visar på konflikter och diverse problem i samband med bröllopsplanering. Förhoppningsvis känner väl dem allra flesta den här härliga känslan men alla borde ju verkligen göra det och inte behöva oroa sig för bordsplaceringen (hur ska mammas nya kunna vara på samma fest som pappa osv) och vilka man ska bjuda etc. Vi har verkligen följt vårt hjärta utan att tveka en sekund med sen vet ju jag iofs vad folk säger bakom ryggen på oss men det rör mig inte. Det är VÅR dag och vi bjuder dem vi vill ha där och inte bara för att man "borde" bjuda dem.

• lillaj

Vi har verkligen följt vårt hjärta utan att tveka en sekund med sen vet ju jag iofs INTE (ska det vara) vad folk säger bakom ryggen på oss men det rör mig inte.

Hade lite bråttom så det blev lite fel.. Tror iofs inte någon i vår släkt baktalar någon!

lillaj skrev 2008-03-11 13:22:05 följande:
    Ja, det är sant men det är så tråkigt att läsa inlägg som visar på konflikter och diverse problem i samband med bröllopsplanering. Förhoppningsvis känner väl dem allra flesta den här härliga känslan men alla borde ju verkligen göra det och inte behöva oroa sig för bordsplaceringen (hur ska mammas nya kunna vara på samma fest som pappa osv) och vilka man ska bjuda etc. Vi har verkligen följt vårt hjärta utan att tveka en sekund med sen vet ju jag iofs vad folk säger bakom ryggen på oss men det rör mig inte. Det är VÅR dag och vi bjuder dem vi vill ha där och inte bara för att man "borde" bjuda dem.
  • Miss Blue

Visst är det härligt!
    Jag kan bli superlycklig bara på att tänka på den dagen och resten utav våra liv tillsammans! Ryser...
    Det blir mer och mer verkligt när man beställer ring, skriver hindersprövningen mm mm
    Men mest av allt är jag så lycklig över att ha hittat min älskling, som är mitt allt

• Miss Blue

Hittade en fin dikt här på bt:

Nära dig
    Jag vill hålla av dig
    utan att hålla fast dig
    Jag vill ha dig
    utan att äga dig
    Jag vill älska dig
    utan att göra om dig
    Jag vill vara nära dig
    utan att kväva dig
    Jag vill ge dig kärlek
    utan att ställa krav eller villkor
    Jag vill ge upp mig jämte dig
    Utan att gå före, utan att sacka efter
    Jag vill vara din människa på jorden

• lillaj

Det är ju sant det du skriver för just dem här känslorna har stärkts sen vi i lördags höll på och provade ringar, skrev ut papper till hindersprövning bla

Miss Blue skrev 2008-03-11 15:15:19 följande:

Visst är det härligt!Jag kan bli superlycklig bara på att tänka på den dagen och resten utav våra liv tillsammans! Ryser...Det blir mer och mer verkligt när man beställer ring, skriver hindersprövningen mm mmMen mest av allt är jag så lycklig över att ha hittat min älskling, som är mitt allt
  • bara jag

Ja, det är roligt att vi kan dela på den känslan här inne alla brudar (och brudgummar). Tex att man inte hela tiden kan prata om sitt bröllop med vänner/föräldrar. Det är tur att det finns en sån mötesplats som BT där vi kan samlas och uttrycka våra känslor (både positiva och negativa) Hurra för alla oss brudar!

• FoxyLoxy

Lillaj: Först å främst- grattis!! Visst är det vansinnigt roligt;)
    Tänk bara på hindersprövningen får vara max 4 månader gammal (Såg din presentation att ni skulle gifta er i augusti... )

• lillaj

Ja, fast vi fyllde bara i den och skickar in den först i maj men tack ändå för att du är så vaksam

FoxyLoxy skrev 2008-03-11 18:09:07 följande:
    Lillaj: Först å främst- grattis!! Visst är det vansinnigt roligt;)Tänk bara på hindersprövningen får vara max 4 månader gammal (Såg din presentation att ni skulle gifta er i augusti... )
  • Miss Blue

Vi har gjort likadant!

lillaj skrev 2008-03-11 18:49:17 följande:
    Ja, fast vi fyllde bara i den och skickar in den först i maj men tack ändå för att du är så vaksam
  • Brud våren 2008

Exakt 45 dagar kvar (fick sån lust att räkna ! Wohooo!!
    Jag vidarebefodrar ett gott råd: Kom ihåg att ha ROLIGT på er dag och släpp taget och överlämna ansvarsuppgifter till era gäster/tm/osv!

• matildaochniklas

Ja visst är det häftigt att vi ska gifta oss!! Jag blir nästan gråtfärdig bara jag tänker på det- kan inte fatta att det är på riktigt!!!
    Jag brukar tänka på det när planeringen inte går som vi vill, vi gifter oss ju för att få vara med varandra och inget annat. Festen blir ju bara en bonus egentligen.

Jag ska gifta mig med mitt livs stora kärlek! Lyllos mig

Svar på tråden VIlken känsla!