Transport i Mariefred med omnejd?
Någon som gift sig i Mariefred (eller i närheten)? Hur ordnade ni transporten (om den inte var privat förstås)?
Någon som gift sig i Mariefred (eller i närheten)? Hur ordnade ni transporten (om den inte var privat förstås)?
Hej!
Jag ska gifta mig i Mariefred. Vi har bokat bu som kommer att gå från Mariefred till tockholm på natten. Dit får gäterna ta sig själva. Var ska ni gifta Er och ha festen?
Vi ska gifta oss utomhus någonstans. Först hade vi tänkt kyrkoruinen i Mariefred men nu har vi ev. ändrat oss och ska leta efter en bättre plats.
Festen ska hållas i Skottvång. Det är dit, och till ev. platser som vi ska fotograferas på, som vi vill åka limo eller liknande.
går det inte att ha allt vid slottet?
Jodå, det går att ha vigseln vid slottet. Det är ett alternativ som jag ska undersöka närmare (om man får gifta sig i omgivningarna, eller om man behöver tillstånd). Däremot så verkar det inte som att de har någon möjlighet att hålla i festen efteråt.
Fördelen med att ha det i närheten av slotten är att det borde vara lättare att få tag i el vid behov.