Lite besviken
Måste bara ventilera lite...
Vi har nu änligen berättat för våra föräldrar att vi ska gifta oss nästa sommar.. mina föräldrar blev jätteglada och mamma erbjöd sig genast att sy och stå för kostnaden av min klänning. Efter lite mer prat runt bröllop så låter det som hon ska ruinera sig själv för att vi ska kunna få det så fint som möjligt. Mina föräldrar har inte mycket pengar men lovade att hjälpa till med allt dom bara kunde.
När vi sedan berättade (för FÖRSTA gången) för min m2bs föräldrar blev responsen "ja, men det har vi ju pratat om förut" och sen började min svärmor prata om nåt annat.
Till saken hör att giftemål inte är nån stor grej i min m2bs familj. Hans föräldrar gifte sig med ca 5 gäster och hans storebror gick till rådhuset (och berättade inte ens samma dag att dom var gifta). Men det känns ändå lite snopet.. jag hade väl inte förväntat mig nån jättereaktion, men ett "grattis" eller ett "vad kul" hade väl inte varit helt otippat..
Jag känner mig jättelöjlig som känner så här, men för mig är det här JÄTTESTORT och mina blivande svärföräldar verkar inte bry sig..