Vi lägger förstås något skydd så inte klänningen blir smutsig
starchick skrev 2008-03-12 15:55:01 följande:
låter fint tycker jag, men blir inte klänningen väldigt smutsig tror du`?
[/citat]
Varför inte? Hästar funkar i stan med, annars skulle vi inte ha ridande poliser
BlivandeFruJohansson skrev 2008-03-12 15:57:18 följande:
[citat]
Lägg ett lakan under klänningen så löser de sig Tycker de låter kanon! Skulle själv vilja rida, men kyrkan ligger mitt i stan, så de sket sig
[/citat]
Det där fixar de säkert, det är tävlingshästar som övar hästhoppning, kan inte de fixa så kanske pappas gamla klasskamrat kan hjälpa till, han jobbar som måldomare på Solvalla
Evitas skrev 2008-03-12 15:58:18 följande:
[citat]
om din tjejkompis har häst di kan låna så e de najs. tänk på att de kan bli bökigt e kjolen o pumps.mitt tips jade varit riktiga skor. o att man lägger ett snyggt ländtäcke på hästen, så skyddar de från smuts, vet inte rikigt när ni gifter er, men om de eunder sommaren så bada hästen typ 1 v innan o rykta ordentligt varje dag så blir dom inte så smutsiga....låter underbart att rida i en brudklänning. hade jag också velat, min egna häst framför kyrka, så fint. lycka till
[/citat]
Finns bara en ridskola i närheten och det är inte säkert att de hästarna har vagnvana. Men som sagt, jag har pappas skolkamrat också som kanske kan hjälpa till. Vill inte önska det i bröllopsgåva då vi helst endast vill ha pengar/presentkort för bröllopsresan. Som tur är så har jag ett bra tag kvar tills jag gifter mig.
Mrs G to be skrev 2008-03-12 15:58:30 följande:
[citat]
Kan du inte kolla med en ridskola eller något om de har möjlighet att köra er i vagn? De ställer säkert upp bara för att det är kul att bli tillfrågad. Men du kanske tänker dig en lite "finare" vagn och då faller det ju...Om det är en bra kompromiss eller inte kan egentligen bara du svara på. Tycker att det låter jättemysigt, men det viktiga är ju om du känner att det känns ok för dig. Ytterligare tips: kan ni inte önska er häst-och-vagn-turen som en bröllopspresent av någon av gästerna?