LIME grönt
Någon som har LIME grönt som sitt bröllopstema?
Jag letar o letar efter sidor där man kan få tag i lime gröna vigsel & festprogram...har tyvärr inte hittat dem ännu...
Någon som har LIME grönt som sitt bröllopstema?
Jag letar o letar efter sidor där man kan få tag i lime gröna vigsel & festprogram...har tyvärr inte hittat dem ännu...
Jag har köpt limegrönt presentband som jag knyter servettringar av och tänker dekorera med. Alltid ngt .
Ja just det ja...från Panduro.
Vi ska också ha limegrönt tema. Eftersom det är ganska svårt att få tag på limegröna saker har jag valt att låta små detaljer vara limegröna. (Limegrönt är dessutom en färg som är svår att identifiera.) Jag har köpt limegrönt papper i en scrapbooking affär som jag haft till inbjudningskort och även till bordsplaceringslapparna. Har även limegröna servetter. Jag har också köpt små stenhjärtan som jag ska spraya/måla limegröna. Hittade ett limegrönt tyg också som vi ska ha bakom oss med ett hjärta utav blommor. Så man kan med små detaljer få det ganska limegrönt ändå.
Lycka till!!!
vi kommer ha många olika varianter av grönt, bland annat lime grönt Grönt är så vackert
Vi har grönt, vitt och lite guld på inbjudningarna och kommer fortsätta med dom färgerna på placeringskort , ljusstakar på bord, duk vid buffébordet mm. Jag köpte höga glasljusstakar på Hemtex, två höjder (en stor och två små, köpte jag) och så hittade jag små ljusstakar på ICA Maxi, glasfärg coh gröna, 4 st för 15 kr. Jag handlade på mig ett gäng så det blev 90 kr. Jag tänkte ställa ut dom på borden där vi sitter och äter. Sen får det plats med blommor osv oxå.
det roliga är att dom går i precis samma ton, även om dom är köpta på olika affärer =)
Det finns blockljus o värmeljus i limefärg på RUSTA rätt billigt nu.
Jag funderade på o ha lime till mitt rosa o vitt förrut men det blev inte så.
Det finns jättefina bordsdekorationer med färsk lime som ni ka n ha. Man delar en lime o sticker i en blomma. Ställ den direkt på bordet. Superfint!!
annsv - var hittade du tyget?
på village har dom nu massor av inredning i limegrönt för er som vill dekorera villor, lokaler och festvåningar.
Vi har limegrönt + crèmevitt som tema. Fast inte utpräglat utan bara som en liten röd tråd.
Jag älskar lime!! Det är underbart. Men jag smyger in den färgen i tex blommval och brudbukett och lite annat. Vill inte tvinga mina tärnor att ha limegröna klänningar, det blir för mkt för min smak. Däremot har inbjudningarna lite lime i sig och infobladen och dukningen.
På Kreatima i Stockholm finns det underbart papper av "Anni P" och där finns även papper med limegrönt mönster. Det använder jag till inbjudningarna, heeeelt otroligt snyggt. Tyvärr kostar det 10 SEK per ARK!!! Så man får snåla lite med det, men det är verkligen värt pengarna om man använder det smart.
Jag ska ha bla lime som färgtema. Har köpt lite på Åhlens och panduro hobby har också en hel del....
Jag har köpt limegröna glitterdekor på Panduro. Sen är ju färgen lite flummig av sig... Har köpt nån sorts ljusgröna servetter som matchar glitterdekoren även om dom inte heter lime. Och så har jag köpt tygband på nån stor tygaffär (kommer inte ihåg vilken, det var inte jag personligen som gick dit och köpte) och presentsnören i limegrönt. Men vi har lime och aprikos, och hittade inget bra grönt papper till festprogrammen. Dom blir alltså aprikos även om vi hade tänkt oss att ha just festprogrammen limegröna.
Vi har limegrön/vårgrönt-vit och silver som färgtema. Svårt att hitta papper i limegrönt men till slut ordnade det sig. Just fick vi inbjudningskorten klara. Äntligen!! Finns i vårt galleri. Vi ska ha vita bordsdukar och limegröna löpare. Höga vita ljusstakar med vita bordsljus. Vi ska strö små stenar i silver på bordens mitt. Vita servetter med silverkant från IKEA. Som plaseringskort ska vi ha små blomkrukor med någon sort av grönväxt som gästerna får ta med sig hem (finns i mitt galleri) Festprogrammen blir antagligen i vitt/silver med nån limegröndetalj.
Har ni sett att det finns vita servetter på IKEA med nåt slags blommönster på !!
I lime färg alltså .... Blommorna!
Va lite snabb där
Vi har choklad/lime/vanilj.
Kommer ha lime i blommorna, sidanband runt ljus samt limehalvor till dekoration.... Inga stora saker men men
Finns snygga lime/vårgröna små runda vaser på IKEA för 19:- st
Vi har lime-grönt och ljus-rosa som tema. Köpte lime-grönt papper till inbjudningar o festprogram i en pappershandel. Till festprogrammen får vi vika vanligt a4 själva. men till inbjudningarna var de färdigt i mindre format.
Vi kommer ha lime i maten. O har köpt lime-gröna stora ljus i ullared.
Även köpt lime-grön stämpelfärg från panduro.
Vi kommer antagligen ha krysantemum (anastasia), den stora blomman i grön som bordsdekoration.
Kommer köpa Loka i den gröna o den rosa smaken
Det rosa går igen i kläder o andra blommor.
Vi kommer att ha limegrönt och ljuslila tema
Här är en till so kommer att ha en del limegrönt på bröllopet.
Min m2b kommer att ha en limegrön slips bland annat och jag kommer att ha en del grönt i min bukett.
Just letar jag efter limegrönt sizoflor som jag ska som löpare på borden...
Limegrönt kommer det också att finnas i festhäftet på nåt sätt.
Det är en bra färg att "piffa" upp allt vitt som det gärna blir annars.
Funderar också på att ha lite vaser utställda i fönsterna med limefrukter i och gröna äpplen...
Äpplena kan man ju äta upp under kvällen och limen tar vi till drinkarna