Hindersprövning
tänkte höra...
hur lång tid ca tar de från att man skickat in hindersprövnings papprena/namn ändrings papprena till att man får dem i handen?
tänkte höra...
hur lång tid ca tar de från att man skickat in hindersprövnings papprena/namn ändrings papprena till att man får dem i handen?
När jag ringde och beställde blanketter tror jag att dom sa att det skulle t ca 2 veckor, men ring skatteverket och fråga
aha tack..
kommer skriva ut blanketterna :D
Det tog ca 1 vecka innan vi fick tillbaka hindersprövningspapperna. Namnändringens papper kom 5 dagar efter vigseln
oj 5 dagar efter vigsel..
varför så länge? kanske är dum jag?
Namnändringen gick inte genom förrens vi gifte oss, eftersom jag tog hans namn vid vigseln. Så det tar den tid det tar för prästen att skicka in alla papper.
aha nu är jag med.. men man ska skicka båda papprena samtidigt?
Ja du skickar in dom samtidigt sen när bi träffar prästen ska han ha hindersprövningspappret
ni skulle det ju stå
aha jag hade fattat detta med att prsäten ska ha ha hindersprövnigs pappret men trodde man fick med en bekrftelse med hinderprövningen att namnet är gidkänt..
Nej det kommer när prästen skickat in papperna på er vigsel
ok.. :)
Tack! Va bra nu vet jag med hi hi
Måste man skicka in namnändringen tillsammans med hindersprövningsansökan? Kan man inte skicka den i efterhand?