Jag gillar inte min mans bror!
Och har inte gjort i alla år. Det har varit spänt mellan honom och mig i alla år. Men vi har aldrig haft några bråk eller varit otrevliga mot varann när vi väl träffas. Men vi vet nog båda två att vi inte gillar varann. (För lång historia att gå in på varför) Nu har han fått ett barn och min man är ju lyrisk över det förstås. Som tur är så bor nu brorsan över en timme från oss och dom träffas inte alltför sällan, men dom pratar varje dag på telefon. Här är min fråga. Eftersom jag inte alls gillar min mans bror så blir det heller inte att jag tar något som helst intresse i hans brorsbarn. Jag åker t ex sällan med på deras familjeträffar. Och när han kommer tillbaka från ha varit där så frågar jag knappt något om hans familj. På höjden frågar jag väl om han hade trevligt. Sen vill jag liksom låtsas som om dom inte existerar. Ju mindre jag hör om dom desto bättre. Hans familj accepterade inte mig från början och är lite konstiga. Det sitter väl kvar och jag väljer att ta avstånd från dom även nu. Så hur kan min man då kräva att jag ska ta intresse i hans brorsbarn och vara mer involverad? Jag inser att jag måste försöka men det kommer inte från hjärtat och det är så svårt. Han verkar inte vilja acceptera att jag inte gillar hans bror och därför är som jag är. Han tror att jag bara inte gillar barn. Innerst inne vet han väl lite hur jag känner, men jag skulle inte kunna säga det rakt ut. Han står så nära sin bror och skulle inte ens tolerera att jag säger sanningen. Men vad är acceptabelt och vad skulle ni göra?