• Tant Doris

Ni som ska ha svart tårta

Funderar på svart tårta för att få in lite personlig touch på tårtan (sambon älskar svart och heavy metal och jag är också rätt så förtjust i svart, eg. inte på vår bröllopstårta men men).

Nu har jag tyvärr läst att det går inte att få till riktigt riktigt svart färg med sugarpaste (som t.ex kritvitt) för man måste använda för mycket färg och då blir det en konstig smak.

Ni som ska ha svart tårta/svarta detaljer på tårtan. Hur ska ni lösa det? Blir den kolsvart? Hur? Vill veta allt!

• Svar på tråden Ni som ska ha svart tårta
  • 20080301

Jag köpte 4 tårtor på ica kvantum, dom var kolsvarta.

• Tant Doris

Okej, tack för tipset!

• kexxet

Jag är oxå nyfiken =)..!
    Jag skulle oxå vilja ha en svart tårta, eller typ en silver tårta med svarta hjärtan på =)..Bara för att temat är svart&Silver..

• trampetroll

Jag vet inte hur det är med sugarpaste men jag gjorde en svart tårta till min 25årsfest i marsipan, den var kolsvart och smakade jättegott! Vi ska också ha en svart bröllopstårta med vita rosor för att bryta av det traditionella vita bakverket lite då vi ändå har svart och vitt i temat!

• Fröken Planera

Hej på Er, Tjejer.
    Jag jobbar å ett grossistförtag i bageribranschen. Vi säljer även svart marsipan. Det är alltså fullt möjligt att beställa en svart princesstårta på nåt bageri där ni bor.

• kexxet

FruRålin
    Ska ni göra tårtan själva, eller har ni bestält en färdigt?

• kexxet

Finns det även silver marsipan?

• FruRålin080808

Jag ska antingen göra tårtan själv eller leja bort den till en kompis svägerska. Vi har tänkt att ha rosa, svart och vit tårta.

• FruRålin080808

Vet inte om det finns sugerpaste i silver, men det finns färg som du kan "måla" på den i silver...

kexxet skrev 2008-03-14 23:10:03 följande:
  • Fröken Planera

Nej det finns inte silvermarsipan. Däremot vet jag att det kom en del spray-burkar med ätbar guld och silverfärg till millenieskiftet. Tyvärr säljer vi inte dem. Men jag tror att ett företag som heter åsö har dem. Kolla på www.aso.se.

kexxet skrev 2008-03-14 23:10:03 följande:
  • pojomo

kan ni inte höra med bageriet om ni kan köpa svart masipan/sugarpaste. Vi beställde en svart tårta via bageriet och det brukar inte va nåt problem att beställa färgade via dom Ska själv beställa vit maripan av dom till bröllopstårtan

• Synthetic

Svart kan de göra om du går till rätt. Själva SP är inte helt kolsvart men de kan ju pensla på pulverfärg över.

Vet jg för vi vill ha riktigt knallröd vilket inte heller gå men de dammar på pulver

• holysweet

Det finns färdig svartfärgad sugarpaste att köpa, och silverfärg att antingen måla med (pensel) eller spraya

• Cissit

Jag tycker den färdigfärgade sugarpasten var bra faktiskt, och ganska så svart. Kanske något svårare att jobba med än ljusare sugarpaste, men ingen fara :) Riktigt läckert är det!

• c78

Hej på er, det är första gången jag är inne och skriver men jag har en liten fundering gällande temat svart och vitt på bröllopsfesten. Ska ni som har svart och vitt som tema ha någon extra färg för att lätta upp det stilrena svart o vita konceptet?

• 3Jane

Vi har svart, vitt, grå/silver och lila! (inte ljuslila)

Svar på tråden Ni som ska ha svart tårta