• karemm79

Tärnor!

Hejsan!

Nu vill jag veta lite kring vad som förväntas på mig och min kompis som tärnor. Vi ska självklart gå följe med fram i kyrkan, och sen hålla tal till bruden. Men vad ska talet baseras på/innehålla? Och finns det något mer som anses brukligt? Vi bor i olika städer så det blir alltid svårare att kunna göra saker ihop innan och så...men jag antar att vi ska vara med henne när hon klär sig och ev. sätter upp hår och fixar smink. Men ngt formellt?

Tips om klänning emottages oxå tacksamt! Gärna fysiska butiker, då vi inte kommer att ha värsta lyxiga klänningarna utan enkla men ändå snygga klänningar som kanske går en bit nedanför knät. Vet att VILA brukar ha många snygga under vår-och sommarhalvåret...ngn som sett ngt där än?

• Svar på tråden Tärnor!
  • bara jag

Hej! Er uppgift blir att bistå bruden denna dag så att hon slipper att fixa och tänka på allt en sådan dag. Ni kan tex följa med henne till frisören (ta då gärna med lite mat och dryck). Och ev vid påklädning. Ni som tärnor ska fungera som ett moraliskt stöd för bruden och uppmuntra henne! Ett annat tips är även att ha en liten "akut-väska" med t ex nål,tråd, deodorant,läppglans,extra strumpbyxor osv..
    Det är även ni som tärnor som eventuellt ansvarar för möhippan och det är bara att googla sig fram till inspiration.

Själva talet tycker jag själv att det blir bäst med något personligt (dock ej några fyllehistorier denna dag) utan mer lättsamma minnen...Kanske något speciellt ni har upplevt tillsammans? Någon rolig egenskap hon har? etc. Hoppas att detta hjälpte något! Lycka till

Svar på tråden Tärnor!