• jennieoper

Brudtärnans kläder?

Vad ska hon ha på sig?
    Vårt bröllop kommer vara ganska "enkelt"Gifter oss i kyrkan åker sedan till ett gästhem och har festen där med runt 50 personer...
    Min klänning kommer vara väldigt enkel...rak lite figursyd, inget släp...
    Mina 2 brudtärnor får betala sina kläder själva...Men de undrade lite vad de skulle ha på sig...Vad tycker ni de ska ha...ska de ha klänning eller kan de ha kjol & linné?

• Svar på tråden Brudtärnans kläder?
  • Piggelinlover
    jennieoper skrev 2008-03-17 22:03:59 följande:
    Vad ska hon ha på sig?Vårt bröllop kommer vara ganska "enkelt"Gifter oss i kyrkan åker sedan till ett gästhem och har festen där med runt 50 personer...Min klänning kommer vara väldigt enkel...rak lite figursyd, inget släp...Mina 2 brudtärnor får betala sina kläder själva...Men de undrade lite vad de skulle ha på sig...Vad tycker ni de ska ha...ska de ha klänning eller kan de ha kjol & linné?
    Tycker det är fint med knälånga enkla kläningar....
    tyvärr är inte mina tärnor med på de notorna, de vill ha långa klänningar..
  • Soon2beW

Jag har köpt mina tärnklänningar till mina tärnor av märket Hunkydory. Finns från det ljuva enkla sommriga till det lite finare. Lite dyra, men något man kan använda sig mer av. Bor själv nästan bara i deras kläder.

• bara jag

Det finns ju enkla fina knälånga sommarklänningar i de flesta affärer. Ska du ha en enkel klänning, så ska de oxå ha det. Ingen får överglänsa bruden :)

• BlivandeFruJohansson

Har ni hittat nått på nätet eller i nån butik?

• Mizty

Kika på gojane.com Massa fina klänningar & superbra priser!! Beställde två tärnklänningar därifrån, dom går till 2/3 av vaden, så inte hellånga men inte korta heller. (kika under formals)

Svar på tråden Brudtärnans kläder?