• muggles

Bästa bubbelpoolstället i Göteborg?

Vilket är det bästa stället i Göteborg att ta med den blivande bruden till för att bada bubbelpool och mysa? Till vilka ställen kan man ta med eget mousserande? Ge mig alla era tips!

• Svar på tråden Bästa bubbelpoolstället i Göteborg?
  • Fru Berglén

Det finns ett hotell i johanneberg! åhhh nu kommer jag inte på vad det heter men där har de spa anläggnign o det är inte så jätte dyrt....

• Astriden

det heter panorama
    väldigt fint men lite dyrare än normen.

• Astriden

annars finns Hotell Opera, Scandic Europa, Hotel Winn, Hotel 11
    World Class city, oldsbeach m.fl

• Ab fab

O sen finns det ett nytt ställe på Hisingen, St Jörgen. jag har bara fått en broschyr på jobbet och inte varit där. Men det såg fint ut

• Lajsan

har varit på hotel opera några gånger och det är bra när man är ett gäng

• Tecla

Hotell operas bubbelanläggning är stängd fram till juli...

• Frujj

Vi skulle varit på hotel opera förra helgen men det blev avbokat pga att bubbelpoolen var trasig. Eftersom vi bokat och detta hände strax före vi skulle vara där fick vi ändå använda bastu och duschar. Men jag måste säga att stället är rent sunkigt!! Man slås emot av en mögeldoft när man kommer ner för trappan, bastun är så trång att man knappt får plats mer än 4 pers där inne (om man knöööör), det är lågt i tak så en klaustrofobikänsla infinner sig ganska snabbt! Dessutom blir det olidligt hett i rummet efter ett tag och eftersom vi skulle vidare och ville vi ju sminka oss osv efter bastandet/duschandet. Då var vi rätt rödmosiga...

Andra tips är
    Hotel Europa
    Hotel Panorama
    Göteborg Spa (vi var inne och kikade där, såg väldigt trevligt ut)

• muggles

Frujj: tack för tips! Jag tycker också att World Class som nämns ovan låter intressant...

• muggles

Hotel 11 får man inte boka som utomstående, det är bara för hotellets gäster...

• 2BMrsGhost

Ett tips är valhallabadet.
    Antingen kan man om bubbel är viktigt vara i damavdelningen fast då är man inte ensamma. Andra alternativet är att hyra romerska badet, kallvattenspool med bastu och tvagning. Mycket mysig atmosfär och helt privat. Tredje är Sporthallsbadet, varmvattenspool, bastu och tillgång till musikanläggning. Kanske inte lika mysigt som romerska men privat och man kan ta med sig egen mat och dryck. Man kan även fixa vattengyma dit.

Har varit på Panorama och där är det ultramysigt, men man får inte ta med sig egen alkohol. Stort och rymligt fast bara två/tre duschar.

Hoppas ni hittar ett bra ställe !

• nyfikenröd

Det finns en superfin Relaxavdelning med bubbelpool på Sportlife som man kan hyra. Där finns bubbelpool, bastu, duschar och stolar för relax. Det har vi använt och var jättenöjda! Bra pris också.
    Lycka till!

• Hannsing

En kompis till mig hade varit på Särö hus och sa att det var jätte vackert och mysigt. Ligger dock ca 20 min från stan. kolla in hemsidan det ser mysigt ut.
    www.sarohus.se/frames/index.htm

• Karin La STHLM

Tror att det kommer bli svårt att hitta ett ställe där ni får ta med er eget dricka... eller kan jag ha fel? Vi var dock en gång på nation i Uppsala som hade bubbelpool där man fick tamed egen dricka... blött blev det

Annars finns det lite länkar här, men att för att få med egen dricka känns det som man måste hitta något alt. som ovan.

www.eventguiden.se/default.asp

Eller

www.svenhippa.se/arr_goteborg_relax.asp

• muggles

Det finns även ett ställe vid Klippan som heter Motionera (www.motionera.se/) som har en tempererad pool (34 gr) och bastu. Dit kan man ta med egen dryck och de tar gärna emot möhippor. Kostar 1500 kr + 150 kr/pers vilket är billigt om man jämför med andra ställen.

• valkyriana

Den är helt underbar!
    Där finns som sagt även bastu och vanlig pool!

nyfikenröd skrev 2008-03-27 15:10:45 följande:
    Det finns en superfin Relaxavdelning med bubbelpool på Sportlife som man kan hyra. Där finns bubbelpool, bastu, duschar och stolar för relax. Det har vi använt och var jättenöjda! Bra pris också.Lycka till!
Svar på tråden Bästa bubbelpoolstället i Göteborg?