Inlägg från: Skottdagen2008 |Visa alla inlägg
  • Skottdagen2008

Jag vill spendera mycket pengar på mitt bröllop!

Jag säger som jag brukar:

Jag tror att alla oavsett vad de säger hade spenderat mycket mer på sina bröllop om de haft råd, då man inte hade behövt tänka till 2 gånger ang. ekonomin.

Sedan finns de alltid de som har råd med mer och de som har råd med mindre och därav de olika nivåerna. Vissa hävdar dock bestämt att de inte VILL spendera mer än, si och så, men jag tror ändå att det handlar i syvende och sist vad de har råd med, inte vad de VILL.

• Skottdagen2008

Vad jag inte kan förstå är hur man lyckas få ett bröllop för 12.000 kr? Jag tyckte vi ändå tänkte till och sparade in på vissa detaljker som var oviktigare än andra och likväl drog det iväg till 90 000 kr för 65 gäster.

Är verkligen alla utgifter medräknade eller väljer man att inte räkna med dem i bröllopspriset och varför?

Bara en hotellnatt går ju på ca. 1500 kr och vi var tvugna att sova 3 nätter. Mat och sånt oavsett om man lagar själv kostar ju också. Nu hade vi inte eget, men hur kommer ni ner i pris? Alla trycksaker kostar, blommor, kläder osv. Berätta gärna hur ni räknar?

• Skottdagen2008

Men hur lyckas ni ändå komma ner i pris för oavsett om det är ni eller familjen som sponsrar lite så är det ju ändå en totalsumma. Jag har bara så svårt att förstå för allt kostar bara lite olika mycket. Att lyckas få ihop bröllop inkl. blommor, kläder, ringar, trycksaker, mat osv. till 10-20 000 kr är fantastiskt eller helt felräknat.

Nienna skrev 2008-03-19 09:21:10 följande:
    Vi har tyvärr en väldigt begränsad budget, men hade jag haft obegränsat med pengar hade jag tagit med våra gäster (vi blir 30 st) till ett slott eller en herrgård i Sverige och haft ett tredagarsbröllop där man inte behövt fixa ett enda dugg själv. Sen hade det blivit en lång bröllopsresa till Karibien eller Seychellerna.Nu blir det ett lördagsbröllop med efterföljande fest i bygdegården, vi fixar allt själva och sen blir det bröllopsresa till farmor och farfars lägenhet i Spanien. Men jag är glad ändå, för jag får gifta mig med min älskade och fira dagen med vår närmsta familj.
  • Skottdagen2008

Räknar inte ni med det ni köper eftersom med era löner, dva baa det som ni sparar ihop? Vi handlade lite då och då till bröllopet. Bara porton och program även fast vi gjorde dem själva kostade en del. vi skrev in varenda liten post i ett exceldokument för att håla reda på kostnader som på något sätt härörde till bröllopet fast sminket räknade jag inte för jag ville ändå skaffa nytt däremot undekläderna som var rätt så dyra som jag ahde till secret boxen de räknade jag med.

• Skottdagen2008

Näe, jag tror inte att det är en sport att få det att låta billigt heller, men att man kanske räknar det lite olika. Vi räknar allt även fast vi hade pengar på sparkontot redan. Dvs varje kvitto som härrör till bröllopet på ett eller annat sätt blir inräknat i den totala kostnaden. Vi fick även pengar från mina föräldrar och från hans, men det gör ju inte att saker kostar mindre utan att vi inte behöve betala lika mycket, fast kvittona går in i pärmen så vi får koll på hur mycket det drog iväg. Dvs alla kostnader räknas oavsett vem som betalar

Svar på tråden Jag vill spendera mycket pengar på mitt bröllop!