• Quicksand

Vilket namns ska stå först? Hans eller mitt?

Jag hållerpå att spåna lite hur jag ska skriva i våra inbjudningar...
    och har kollat på olika förslag. Men vems namn ska stå först?
    Tex, Han & hon
    eller Hon & Han??

Jag personligen tycker att HAN ska stå först, men det verkar som att dom flesta skriver HENNES namn först...

• Svar på tråden Vilket namns ska stå först? Hans eller mitt?
  • Amoriner

Jag tror att tjejens namn står först av den anledningen att brudens föräldrar ofta stod för bröllopet. Mitt står först i våra eftersom mina föräldrar tar in svaren. Jag tror man kan göra lite som man vill...

• franca

Etiketten säger att man ska skriva hennes namn först, tror jag. Inte för att man måste följa etiketten, men...

• cbmm

Man kan säkert göra som man vill men jag tycker absolut att tjejens namn ska stå först. Det har säkert att göra med gamla traditioner om gentleman osv. När det gäller vårt bröllop så är vi benhårda med att det ska gå helt efter vad vi själva vill inte enl tradition osv. Vi ska inte ha något honnörsbord utan åtta vid varje bord och vi kommer att byta bord med jämna mellanrum efter skål eller eventuella tal. Så vi får möjlighet att prata med alla. För det har jag ofta hört att man känt sig otillräcklig. Det blir ju lite knepigt med listan med vem alla är också. Men tänkte vänta en liten innan vi gör första bytet.

• jelikr

Kvinnans namn ska alltid stå först oavsett vad man skriver , kort , adresser osv...

Fast sen tror jag inte nån nu för tiden skulle bry sig nämnvärt om det inte gör det....

• Quicksand

Nej på våra inbjudningar ska min m2bs namn stå först.... så¨har vi bestämt!

• Joji

Jag tycker man kan göra som man vill.

Det åter mycket bättre om min m2b´s namn kommer före mitt, vi säger alltid så. Därför skrev vi så.

Däremot skrev vi kvinnans namn först på alla andra.

• sanan

Om man ska följa den gamla etiketten så är det kvinnans namn som kommer först, även i adresser och dylikt.

• Quicksand

okej.... nu ska jag ändra, mitt namn ska stå först

Svar på tråden Vilket namns ska stå först? Hans eller mitt?