• MissNiss

Vilka erbjuder transport för gästerna??

Får dom transport till kyrkan och till festen och från festen???Eller hur gör ni?? Vad får ni betala???

Tacksam för svar!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-19 09:57
    Undrar oxå hur många gäster ni har??

• Svar på tråden Vilka erbjuder transport för gästerna??
  • Synthetic

Vi transporterar från kyrka till lokal och tillbakatill city
    2300 enkel resa.

• SanSa

Vi hyr en buss 1000kr + diesel. Gästerna får åka från kyrkan till festen samt från festen och lämnar gäster på två ställen... Vi bor så att de flesta (dock inte alla!!!) har lätt att komma till kyrkan...

• SanSa

Glömde..är ju inte så långt mellan kyrkan o lokalen..så max 1600kr...

• Brud våren 2008

För oss finns det tillräckligt med bilar (= skjutsplatser) för att få med alla de som inte åker bil från kyrka till festlokal.

• KIKKIHOLMBLAD

Vi har abonnerat en buss strax söder om Gbg och detta kommer kosta ca 5-6'000:-.

Då blir gästerna bussade från Gbg till vigseln och sedan hem igen efteråt.

• MissNiss

Vi hade oxå tänkt att erbjuda skjuts från kyrka till fest och sedan hem från festen...dom flesta har inte så jättelångt till kyrkan...

• johansdotter

Vi har funderat på det också....
    Eftersom vi kommer ha två "mottagningar", dels en för närmast sörjande med mat....sen en för alla med fest!
    dom som ska på middagen är juh inget problem...men dom som "bara" ska komma på festen?

• Nilsa in love

Vi har chartrat en båt som tar gästerna runt i skärgården till kyrka och festlokal och hem igen. Maffig summa så jag hoppas att det är värt det :)

• C Tox

Vi kommer transportera de gäster som vill från centrala Göteborg till vigselplatsen utanför Kungsbacka där även festen kommer hållas och tillbaka in till stan på natten. Kommer ha ca 55 gäster men runt 40 räknar vi med i bussen. Ha fått svar på offerten från flera ställen med pris runt 4000. Hade hoppast på lite billigare men det är värt att hälften slipper köra och det går ändå inte att pakera sådär 20 bilar på vigselplatsen.

• Stardusty

Vi kommer att ha cirka 35-40 gäster och alla kommer att få åka buss som vi hyrt från kyrkan till lokalen. Blir nästan gratis så m2b jobbar på swebus, det enda som kostar är chauffören

• världens vackraste

Vi har också buss från kyrkan till mottagningen och sedan in till satn efter festen. Betalar typ 4000 för det, men då har vi bussen bokad i 2h på resan från kyrkan i.o.m att vi inte riktigt vet hur lång tid vigseln och efterminglet tar : ). Är klart nöjd med det priset, plus att hela dagen känns mer sammanhållen när alla åker tillsammans.

• världens vackraste

Till stan, menar jag.

• AnnaochHenrik

Vi erbjuder buss, men tar 100:- /vuxen gäst för det, det känns som ett helt okej pris för varje gäst att betala, och det motsvarar ungefär kostnad för att köra en bil fram och tillbaka till festlokalen.. (25 km enkel resa)

• puffenwilma

Vi åker båt från kyrkan till lokalen, till kyrkan får de ta sig själva tar endast 20 min från centrala stockholm, sen får de ta sig tillbaka till sina eventuella bilar själva eller tillbaka till stan. Kollektivtrafiken går precis runt husknuten. Vi resonerade som så att lite kan dom fixa själva och vi är ju inte ute in the middle of nowhere, bara på Lidingö..

• chickpea

Vi har bokat en buss för 30-40 gäster från England från Göteborg till Björholmen på Tjörn på fredagen och sen hem på söndagen, ett pris på 4452kr lyckades jag tillslut hitta. Det lönar sig att ringa runt! Tur och retur till kyrkan fixas med bilar, det är nära stället där alla bor och bröllopsfesten ska vara på.

• Suniz

Min brudtärna och toastmaster har ordnat transport till alla gäster som vill. de får själva betala, men det blir inte så dyrt. Typ 50 kr per person fram och tillbaka.

• blivandefrularsed

Vi fixar inte skjuts

• Toba

Hej,

Jag skulle rekommendera Ellenius Buss, de har snygga bussar och jätte trevliga chaufförer!

• Cissit

Vi har sån tur att det är typ 400 meter mellan kyrkan o festlokalen så de som vill kan gå, annars är det inga problem att samåka o köra flera vändor, det går ju snabbt :) Sen är det 300-1000 meter till de flesta boenden från festlokalen, allt ligger centralt o bra, känns skitbra!

Svar på tråden Vilka erbjuder transport för gästerna??