• Tutik och Prasart

Vart kan man köpa leksakspengar?

Är det någon som vet vart man kan köpa leksakspengar eller sedalar för någon stans?
    Jag skulle vilja ha sådan där pengar som man använder till monopolspel.
    hoppas att någon kan hjälpa mig

• Svar på tråden Vart kan man köpa leksakspengar?
  • Tutik och Prasart

oj vad snabb du var
    tack så mycket

• Pienaar

Alltså, jag är bara nyfiken...men vad ska du ha plastpengarna till?

• Tutik och Prasart
    Pienaar skrev 2008-03-21 20:56:13 följande:
    Alltså, jag är bara nyfiken...men vad ska du ha plastpengarna till?
    Vi har gangster tema.
    altså diamanter, på bordet så tänkte vi göra bordsplacering av låsas sedlar.
    Jag vet det låter lite tokigt men hittar vi inga sedlar så får det bara blir diamanter.
  • Pienaar

Aha..jag förstår! Kul idé! Det borde ju finnas på BR tycker man ju..

• bäbbles

Kan ni inte fråga runt folk ni känner om de har monopol så ni kan låna pengarna för en dag? så slipper ni den kostnaden för något som ni inte behöver efter den dagen?

• tonårsmorsa

Annars kan ni ju scanna av riktiga pengar, så ser det mer äkta ut.

• Äntligen är det min tur

Det finns ju även guldpengar som sedlar o silvermynt på LIDL.
    Euros är det.

Kanske ni kan ha till nåt kul

• Tutik och Prasart

Tack så mycket för alla förslag.
    Blir nog att vi scannar av riktiga pengar.

• Solvända

Tutik och Prasart skrev 2008-03-22 11:00:46 följande:

Tack så mycket för alla förslag.Blir nog att vi scannar av riktiga pengar.
    På mitt jobb (vi kopierar en del åt folk) så är det tryckt på själva maskinen att det enligt lag är förbjudet att kopiera sedlar. Fast det kanske inte spelar nån roll sålänge ni inte har nån polis som gäst...

Ni kanske ska vara noga med att ingen tar med sig "sedlarna" hem, för säkerhets skull.
  • Nessan

Det finns vissa riktlinjer man kan utgå från då man kopierar sedlar så att de INTE kan förväxlas med riktiga och därför kunna "användas i bedrägligt syfte, det vill säga som en penningförfalskning" som Riksbanken uttrycker det. Här listar Riksbanken olika riktlinjer för reproduktion av sedlar som troligtvis inte står i strid med brottsbalken:
    www.riksbank.se/templates/Page.aspx

• Tutik och Prasart
    Solvända skrev 2008-03-23 19:35:34 följande:
    Tutik och Prasart skrev 2008-03-22 11:00:46 följande:
    På mitt jobb (vi kopierar en del åt folk) så är det tryckt på själva maskinen att det enligt lag är förbjudet att kopiera sedlar. Fast det kanske inte spelar nån roll sålänge ni inte har nån polis som gäst... Ni kanske ska vara noga med att ingen tar med sig "sedlarna" hem, för säkerhets skull.
    Vi tänkte skäna in dem på datorn och lägga dem i fotoschop (hur det nu stavas) och sen ta bort bilderna i mitten och säta ditt våra egna ansikten eller så kommer vi skriva namn på dom till bortsplaceringen då kan man ju inte använda dem.
    Jag tror inte det kommer någon polis.... vore något pinsamt i så fall om man åker ditt.
  • tonårsmorsa

Tror nog inte ni behöver oroa er för att åka dit för penningförfalskning . Kul idé tycker jag!

Tutik och Prasart skrev 2008-03-24 10:48:41 följande:

Vi tänkte skäna in dem på datorn och lägga dem i fotoschop (hur det nu stavas) och sen ta bort bilderna i mitten och säta ditt våra egna ansikten eller så kommer vi skriva namn på dom till bortsplaceringen då kan man ju inte använda dem.Jag tror inte det kommer någon polis.... vore något pinsamt i så fall om man åker ditt.
  • Solvända

Tutik och Prasart skrev 2008-03-24 10:48:41 följande:

Vi tänkte skäna in dem på datorn och lägga dem i fotoschop (hur det nu stavas) och sen ta bort bilderna i mitten och säta ditt våra egna ansikten eller så kommer vi skriva namn på dom till bortsplaceringen då kan man ju inte använda dem.Jag tror inte det kommer någon polis.... vore något pinsamt i så fall om man åker ditt.
    Då låter det ju helt riskfritt!
Svar på tråden Vart kan man köpa leksakspengar?