• Emilias mamma

Någon mer som har en budget på runt 20.000kr?

Vi ska försöka hålla oss runt den summan iallfall(får se hur det går ) Vi kommer att ha runt 40 gäster. Kommer att bjuda på buffè. Vi tänkte inte ha någon sprit utan hålla oss till öl och vin. Ni som har ungefär samma budget och antal gäster, vad ska ni bjuda i matväg?

• Svar på tråden Någon mer som har en budget på runt 20.000kr?
  • FruRålin080808

Vi kommer att ha cocktailparty med tilltugg i stället för middag...

• Ars amandi

vi bjuder till grill/midsommarfestfest, bjuder på grillat, hemmajord potatissallad å grönsallad å bakar tårtorna själva, binder buketten själv, folk tar med egen dricka å vi överaskar med vigsel inga formella kläder, inga dyra inbjudningar (gör en änkel på datorn som vi skriver ut på lite glansigare papper... det som dra upp kostnaden är ju ringar...

• Emilias mamma

Börjar bli lite orolig att kostnaden kommer att dra iväg.. Buffèn kommer att på gå på runt 4.000kr så där har vi sparat mycket pengar. Men det jag är mest orolig för är hur mycket alkoholen kommer att gå på. Tycker det är svårt att räkna ut hur mycket det kommer att gå åt, och om det lönar sig att åka till Danmark och köpa istället.

• FruRålin080808

Vi kommer att åka till Tyskland och det lönar sig verkligen. (beroende på var man bor i Sverige såklart)
    Min sambo har dragit ihop "grabbgänget" så blir det lite nöjestripp också. Man kan ju ha bar till självkostnadspris om mna vill. Vi bestämde oss tidigt i planeringen att vi inte var beredda att lägga jätte mycket pengar på bröllopet och att fotografen var en utgift vi inte vill spara in på. Vi kommer att sova på hotel, men inte bröllopssvit. Dessutom anlitar vi dottern(16 år) och hennes kompisar på hotel & restaurangprogrammet till att fixa tilltugg mm. Blommorna fixar jag eller syrran, tårtan gör jag nog själv. Håret och make up gör min lillasyster som är frisör.Jag fick ärva min mormors vigselring så den vill jag ha. Dels för att hedra mormor(hon var som en mamma för mig) och dels är den väldigt fin=)Vi har beställt kort till inbjudningarna och "hottar" upp dem med stickers och gör texten på datorn. Vi hittade en bra och billig lokal så den utgiften blir inte så stor heller. Vi kommer att åka vår egen bil till vigseln och ska anlita dotterns pojkvän som chaufför på dagen. Det går att spara in mycket om man inte rycks med för mycket när man planerar...

Svar på tråden Någon mer som har en budget på runt 20.000kr?