• Aleta

Pengar istället för presenter?

Vår inställning är att det är en gåva till oss att de kommer på vår fest, men om de vill ge något så får de ge pengar för att hjälpa oss med festen. Det är helt upp till dem. Bara vi inte får mer saker...

• Aleta
    Besservvisser skrev 2008-03-22 22:07:27 följande:
    Det låter som ett sniket försök att tjäna en slant på bröllopet.
    Det är väl minst lika sniket att ha en önskelista och tvinga folk att köpa en massa saker? Inget får de stackarna bestämma själva, inte ens klädseln...
    Nej, om de vill ge något så kan de lika gärna ge ett litet bidrag tycker jag. Eller ingenting alls.

Är inte egentligen hela grejen med bröllop bara ett sniket sätt att få presenter och att få visa upp sig i så fall? Handen på hjärtat nu, allt detta pysslande och planerande, skulle ni göra det om det inte kom en enda gäst?
  • Aleta

Jag menade inte att det var det. Bara att lika väl som att se ett penningbidrag som sniket så är ju isåfall en önskelista sniken. Man önskar sig ju bara olika saker!

• Aleta
    20080301 skrev 2008-03-22 22:26:27 följande:
    Men du måste ju driva med oss?!? Menar du på fullt allvar att du gifter dig för pengar och presenternas skull????Vi gifte oss ju för vår kärleks skull. Inte för presenter eller pengar. Vi sa till alla att dom inte skulle ta med sig några presenter för allt vi ville var att dom kom.
    Men läs lite mer noga...
    Jag har avsagt mig presenter, de gäster som absolut vill får isåfall bidra till festen, fast anonymt.

Jag försöker hjälpa TS här och försvara valet att önska pengar lika gärna som serviser eller dukar eller vad vet jag...

Jag reagerade bara på att det kallades sniket att önska pengar istället för saker, så jag skrev att I SÅ FALL är det VÄL bara för att få presenter och visa upp sig alltihopa?
  • Aleta

Så här då:
    Om man känner sina gäster och vet att de inte tar illa upp så kan man önska sig vad man vill tycker jag.

Personligen så kan jag inte förstå att man tar illa upp för en önskan om pengabidrag istället för ett speciellt vinglas eller liknande.

• Aleta

Kom igen nu, jag har laddat med popcorn!

• Aleta
    Victorius skrev 2008-03-25 08:24:24 följande:
    Vi vet inte vart vi ska, utan det kommer bli våran bröllopspresent från alla gästerna. Detta avslöjas under middagen.
    Vilken jättekul idé!
    Och så spännande för både er och gästerna!!!
Svar på tråden Pengar istället för presenter?