• T hjärtar M

Fritidsresor Blue card,ngn som har det?

Undrar om någon här har Fritidsresor Blue card eller någon annat ex ving där man kan delbetala sig resa helt ränte fritt upp till 6 mån osv som det står på deras hemsidor.

Vad tycker ni om det i såfall? Något att rekomendera?

• Svar på tråden Fritidsresor Blue card,ngn som har det?
  • pojomo

jag skulle inte rekomendera det. Men det är ju upp till var å en.

Kolla upp själv vad resan skulle gå på och vad du då ska betala i 6 mån.
    Säg resan går på 15000 det blir 2500:-/mån som ni ska betala. Har ni dom pengarna att betalaså är det väl ok men jag läste om ett par som gjorde detta å det slutade med att dom betalade mycket mera för resan pga att dom hoppade över nån mån med att betala.
    Väldigt frestande men jag resonerade så här. Istället för att betala 2500:- varje mån i reseräkning så sparar jag den summan. (tyvärr funkar det inte varje mån )

• T hjärtar M

Tack för svaret men jo då vi skulle klara det. Däremot är det svårt att spara osv med bara en inkomst så därför skulle det passa bäst

• sommar08

Vi betalade vår resa till venezuela med det kortet och det fungerade jättebra. Vi fick för oss att vi ville åka på semester men hade inte sparat ihop så mycket som resan kostade och då tog vi och betalade med ett blue card. Bara man har pengarna varje månad så man blir av med skulden innan 6månader gått så är det ju hur smidigt som helst

• T hjärtar M

Tack för ditt svar. Vi får disskutera lite,vi är såå sugna på en resa

Svar på tråden Fritidsresor Blue card,ngn som har det?