gå in ensam???
Om prästen ej går med på att pappan ger bort bruden, är det då ok att gå in ensam???
Om prästen ej går med på att pappan ger bort bruden, är det då ok att gå in ensam???
Hmm, vet inte. Vet att det har stått något om det i prästernas inlägg tidigare... Leta i de inläggen efter ett svar...
Många präster tillåter inte ensam heller. Jag letade kyrka tills jag hittade en öppen församling som tillät både gå ensam och med pappa för att få ett val
Jag kommer bli jätte ledsen om jag inte får gå in på det vis som vi önskar när vi ska gifta oss, de e ju ändå våran dag.
Hoppas man får en präst som e flexibel
jag kommer gå med min mamma :D
det är upp till varje präst att bestämma. Många tillåter bara att man går in tillsammans, medan endel gör undantag så att man kan gå med mamma/pappa/själv. Ingen idé att spika något innan man diskuterat med prästen, således...
Inte tillåter? Står det ngnstans att bruden inte får gå in själv? Vi har en väldigt trevlig präst och min b2b ska gå in sjäv....så jag kommer att stå där framme och vänta på henne :o)
Varför vill man gå in själv? Jag menar, inte vill man
väl att den ena eller andra ska synas mer eller mindre?
Det är ju som man läser (på de flesta ställena) VÅR dag,
inte hennes eller hans.
Vi går tillsammans som det par vi är, med mina söner och en tärna Men visst är det okej att gå in själv, förstår inte vad det ska vara för konstigt med det?!
Jag tror nog att vi kommer att göra som så att vi går in tillsammans om det nu är vad prästerna helst vill. Spelar mig ingen större roll. Men vi har bestämt som så att vi ska göra iordning oss på varsitt håll, vi kommer inte ens se varandra i våra bröllopskläder innan, utan det är just där i kyrkan som man ser varandra för första gången i de fina kläderna. Om man har bestämmt att göra så, så förstår jag om man vill att den ene går in ensam och att man möts för första gången inför allas ögon, det är väl romantiskt!
Kanske blir det ett springande, men kan man inte göra så också att brudgummen står där framme och när musiken spelar upp kommer bruden in och så går han henne till mötes och eskorterar henne genom gången...?
Har tagit kontakt med tjänsgörande präst i "vår" kyrka och han har inga problem med att min pappa går med mig fram till altaret
Peters Fridelina: "Varför vill man gå in själv? Jag menar, inte vill man väl att den ena eller andra ska synas mer eller mindre?"
Jag kan säga ärligt att jag absolut inte håller på att räkna på att jag och min fästman ska synas lika mycket... faktum är att jag tycker att det är ett konstigt resonemang öht. Gästerna är inte huvudsaken för mig, för mig handlar det om mig och min fästman. Om jag går in själv så är det för att få mötas ansikte mot ansikte med min blivande man i kyrkan, inte för att folk ska se just mig... Men om man är noga med att båda ska ha precis samma tid i rampljuset så är det ju trots allt så att brudgummen står själv i kyrkan en bra stund innan bruden kommer in. Kanske blir han som får mest uppmärksamhet, trots allt?