• dragonesse

Bröllops-ABC i festprogrammet, tips?

Sitter och håller på lite med festprogrammet. Många av er har ju Bröllops-ABC på era hemsidor, och jag hade också tänkt ha det men min m2b tycker det skulle vara roligare att ha det i festprogrammet. Och eftersom han inte har haft så många åsikter angående bröllopet så får han bestämma på den punkten!

Nu söker jag efter tips på bra saker att ha med i festhäftet. Har fått ihop lite men har fastnat på bokstäverna i, k, q och r. Det blir så mycket likadant hela tiden, vill gärna ha lite olika förslag på vad man kan skriva! Nån som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Bröllops-ABC i festprogrammet, tips?
  • bara jag

SÅ här skrev vi!

Q - Qul ska vi ha, hur det än stavas.
    R - Riktiga män vågar dansa.
    K- Knoblar är vitlök på tyska

(hehe, vi hittade inget på K och skojade till det lite istället.)

• paradisfågel

På K kanske man kan skriva "Kärleken är evig" eller något liknande?

• sowa65

i - ingen ska gå härifrån och haft tråkigt
    k - kärlek är dagens "ord"
    q - QUIRINIAS- En romersk gud som det inte finns så mycket känt om. Trots att han var den romerska statens gud och hade den högsta statusen bland gudarna
    r - rosor äro röda, violer äro blå. smultron äro söta, näbben likaså

• dragonesse

Tack för tipsen! Gillade speciellt "Kärleken är evig", så nu är K löst! Någon mer?

• paradisfågel

Idag är vår dag

eller

Inga vackra ord kan mäta sig med känslor

• dragonesse

Paradisfågel: det lät jättefint, tack!

• paradisfågel

Glad att vara till hjälp

• paradisfågel

Quality time together is better then Quantity time (Kvalitets tid tillsammans är bättre än kvanitets tid)

Man skulle kunna ha texten skriven på engelska och sen har den svenska översättningen inom parentes ifall någon inte förstår det på engelska..

• bara jag

Visste inte riktigt vilken nivå du var ute efter...vi har nog lite annorluna stil på vårt..

Svar på tråden Bröllops-ABC i festprogrammet, tips?