• Rut Birger

Festprogram

Hej!!

Den här frågan har säker varit uppe på "tapeten" tidigare....men....
    Är det någon som har några tips på vad festprogrammet kan innehålla?
    Vi har tänkt ha menyn, ordningsregler, lite sånger, roliga barncitat.......men vill gärna ha något mer.....Tips mottages tacksamt !

• Svar på tråden Festprogram
  • Rut Birger

Ingen som har några bra tips......

• fru Bruhn

Vi kommer att skriva en liten presentation om varje gäst. Lite roliga ord. Bordsplacering står i häftet.

• fru Bruhn

Vi har även valt ut varsin text med ord till varandra.

• 222

Lite gott och blandat... Kort presentation av gästerna, några sånger, dikter och ordspråk om kärlek, ett frågeformulär om oss ("tipspromenad")"antidrinktips" (ex. rom och novalucola), menyn (i vårt fall allt som ingår i buffén, dvs. mat och dryck, och vad som är mjölkfritt då mjölkallergiker kommer att vara med)... Vi är inte klara än, men tanken är både lite skoj och lite allvar.

• Nathalienelly

Vi tänker lägga in ett collage med kort på nästintill alla gästerna, kort som vi tagit när vi umgåtts. Typ vid fester, högtider etc. Då har dom ngt att diskutera.

• Troll1
    222 skrev 2008-03-24 20:11:51 följande:
    Lite gott och blandat... Kort presentation av gästerna, några sånger, dikter och ordspråk om kärlek, ett frågeformulär om oss ("tipspromenad")"antidrinktips" (ex. rom och novalucola), menyn (i vårt fall allt som ingår i buffén, dvs. mat och dryck, och vad som är mjölkfritt då mjölkallergiker kommer att vara med)... Vi är inte klara än, men tanken är både lite skoj och lite allvar.
    Roligt med antidrinktipsen! Vill du dela med dig av ngn?
  • Rut Birger

Tack för tipsen!
    Funderar lite på att skriva om gästerna...men...jag vet inte riktigt hur jag ska skriva. Någon som vill dela med sig hur ni skrivit om någon gäst?
    Kul med kortcollage!! !

• fru Bruhn

Numrera bordsplaceringen. Skriv tex vid ditt nummer låt säga att det är 1 och din m2b nr 2, 1. Ditt namn, bruden för dagen, hon ni såg i kyrkan längst fram vi altaret, numera gift med nr 2.
    Eller tex 5. Bertil, brudens morfar, en hejare på att baka, bjuder gärna på hembakt vid besök. Gift med nummer 20.

• Rut Birger

Det var ett bra tips! Tack!

• Ullis070707

Ett tips om man ska skriva om varje gäst i häftet är att skriva något som inte är sant, men som knyter an till gästens intressen. Exempelvis en manlig gäst som spelar fotboll i korpenlag: "Drömmer fortfarande om att bli näste Zlatan". Garanterat roligt och ger många samtalsämnen under middagen!

• Rut Birger

Ja, det var kul! ! Hmm...får fundera vad man ska hitta på om alla. En del känner man ju inte så jätteväl...typ respektive till en del släktingar....

• 16aug08

Några tips som jag samlat på mig:

Ett korsord om "hur väl känner du bruden/brudgummen"?

Ett enklare alt. är att ha olika alternativ som svar på de frågor man ställer där gästerna får välja mellan några och ringa in det de tror är rätt.

En annan kul grej som jag hittat (kanske inte så optimistiskt för oss som ska gifta oss men ändå lite kul):

RELATIONSEKVATION

1. Smart man + Smart kvinna = Romans
    2. Smart man + Korkad kvinna = Affär
    3. Korkad man + smart kvinna = Skilsmässa
    4. Korkad man + Korkad kvinna = Giftermål

• Rut Birger

Kul !
    Korsord vore kul.....hmm då behövs iof pennor....
    Tack för tipsen!

• Rut Birger

Någon som har något mer tips på hur man kan skriva om gästerna? Eller något annat tips till festprogrammet?

• Anna19juli-08

jag försöker att skriva bara två ord om varje gäst ex. "talför gourmetkock" eller "musikalisk fotbollsspelare" o.s.v. Något litet som säger något om deras personlighet och intressen!

Svar på tråden Festprogram