• 17jan2009

Beställa material till egna inbjudningar??

Hej alla!
    Vi ska göra våra egna inbjudningar av tapet och igår beställde vi den! Den finns att se i mitt galleri om det är någon som är nyfiken.

Min fråga är om det är någon som har tips på hur man billigt kan köpa lite finare papper att skriva ut på. Det kommer att gå åt rätt mycket till alla trycksaker och det känns inte hållbart att betala 5 kr st i pappersbutik. Är det någon som har beställt via internet??

Och små sidenband/chiffongband, har någon tips på någon hemsida som säljer det??

Tacksam för alla tips! Nu vill jag bara att tapeten ska komma så att jag får börja pyssla!!

• Svar på tråden Beställa material till egna inbjudningar??
  • bara jag

Jättefina!!
    Mycket finare än dem man köper och mer personligt!

• lillasmilla

Vi har köpt alla papper på bokia, dyrt, men om man köper många får man rabatt! =) Band har vi köpt på panduro, har ett som heter vintervitt, jättefint! Annars har de fina bra på åhlens, bland annat rosa. =) Och förresten, fy attan vad du är ute i GOD tid! Tänk om man hade varit det.... (sitter dygnet runt med trycksaker, en månad kvar imorrn!)

• 17jan2009

Tack bara jag!

Lillasmilla: haha... ja det kan ju ha sina fördelar att vara lite planeringsgalen. Vi har tänkt att vi ska hålla på med det i sommar när vi har gott om tid. Anledningen till att vi har beställt tapeten så tidigt är att jag har hört att den kanske måste ligge i press länge för att inte böja korten.

Kan inte du lägga upp bilder på dina kort? Det är så kul att få inspiration!

• BEGirl

Jag brukar handla pa INEX i Goteborg. De har ju MASSOR och tunna fina printervanliga papper med tunna rander tar de typ 1 kr styck for (10-pack)

• 17jan2009

Bra tips BEgirl!! Jag går dit så snart jag bara kan! Tack.

• lillasmilla
    17jan2009 skrev 2008-03-25 11:14:22 följande:
    Tack bara jag! Lillasmilla: haha... ja det kan ju ha sina fördelar att vara lite planeringsgalen. Vi har tänkt att vi ska hålla på med det i sommar när vi har gott om tid. Anledningen till att vi har beställt tapeten så tidigt är att jag har hört att den kanske måste ligge i press länge för att inte böja korten.Kan inte du lägga upp bilder på dina kort? Det är så kul att få inspiration!
    kan fixa det i helgen, när jag är klar med alla grejor! =) Tänker nämligen bli det i helgen, vill inte sitta och slåss med skrivaren hemma på fredagskvällen innan, sista veckan ska jag bara hämta, lämna, betala och VARA SÅ FÖRBANNAT NERVÖS.....
    Ushamej, nerverna börjar ge sig till känna nu....
  • 17jan2009

Kan tänka mig det! Jag lääängtar bara! Än så länge...

Svar på tråden Beställa material till egna inbjudningar??