• klarromania

Guldsmed någonstans i skåne?

hej!
    jag och min pojkvänn har bestämt oss för att förlova oss. han ska ha en vanlig slät ring med min månadssten (ametist) på "innsidan" medens jag ska ha en enstensring med hans månadssten (zirkon. obs! inte en cubic zircon)som den "stora stenen".

Jätte romantiskt tycker vi haha :)

jag har nu köpt hans månadssten (en jätte fin rundslipad diamantlikande sak:) jag behöver bara ha en duktig (helst ganska billig) guldsmed till dessa ringar...
    Jag bor i malmö och har även eget guld jag skulle vilja använda.
    några tips?!

• Svar på tråden Guldsmed någonstans i skåne?
  • Embo81

Chrisis Silver & Smycken
    Lilla Fiskaregatan 8 A, 22222 LUND (Skåne)

Här gjorde vi våra förlovningsringa och vi ska även göra vår vigselringar

• klarromania

var ligger dem i pris?..man vil ju inte betala en förmögenhet;)

• Anettan73

Hur e d med Guzman vid apoteket på gågatan vid trianglen i Malmö. Han har gjort en ring till min son när han fyllde 1..

Han är nog rätt billig med...

• klarromania

nja...jag vet inte :/ jag var inne där och ville veta vad det skulle kosta för två helt vanliga släta ringar...om jag hade guld själv...då gav han mig en offert på 3000:- ..det tycker jag är mycktet för släta ringar...där jag dessutom har guldet själv :/

men jag får se... tack för svar iallafall :)

• Anettan73
    klarromania skrev 2008-03-25 22:09:05 följande:
    nja...jag vet inte :/ jag var inne där och ville veta vad det skulle kosta för två helt vanliga släta ringar...om jag hade guld själv...då gav han mig en offert på 3000:- ..det tycker jag är mycktet för släta ringar...där jag dessutom har guldet själv :/ men jag får se... tack för svar iallafall :)
    Ok..

Ja d var inte så billigt det håller jag med om...
  • klarromania

haha nej... men tack ändå :)

• Embo81

Det är inte guldet som är det dyra utan jobbet. Vi ska betala 14400, för en vitguldsring 5 mm bred och 2 mm hög med små stenar längst 1/4 av ringen (har den i mott galleri) sen ska vi göra om våra förlovningsringar, lika mkt gul i min bara ändra formen lite och bredda min sambos (det är med i priset)

Om man tittar på min vigselring så kostar en likadan "färdig" som man bara beställer hem 12600.

klarromania skrev 2008-03-25 18:11:28 följande:
    var ligger dem i pris?..man vil ju inte betala en förmögenhet;)
  • Vidalila

Guldsmed Peter Linde som ligger brevid Hilton / triangeln, mitt emot make up store. Han har gjort många ringar till oss, bla min m2b vigselring. Jätteduktig och prisvärt!

• Vidalila

Guszman har jag hört lite dåliga saker om, bla att han tog i sönder en ring när han skulle göra en inskription, alltså så att det gick igenom på utsidan!

Anettan73 skrev 2008-03-25 19:49:45 följande:
    Hur e d med Guzman vid apoteket på gågatan vid trianglen i Malmö. Han har gjort en ring till min son när han fyllde 1..Han är nog rätt billig med...
  • klarromania

OJ vidalia... det låter ju inte bra.. guzman alltså... :/
    men linde får jag absolut kolla upp :) tack!

• SacredHeart

Jag kan varmt rekomendera David J Butler vid Lilla Torg i Malmö. Gå in och prata med han kan ni göra iaf, kanske visa en bild på ringen, om ni har det. Han är skitbra!

• klarromania
    SacredHeart skrev 2008-04-15 01:07:26 följande:
    Jag kan varmt rekomendera David J Butler vid Lilla Torg i Malmö. Gå in och prata med han kan ni göra iaf, kanske visa en bild på ringen, om ni har det. Han är skitbra!
    tack för svar! haha ja folk verkar gilla honom...så jag ska ta mig dit nu någon dag i veckan :)
Svar på tråden Guldsmed någonstans i skåne?