• Tosa

Ledsen :-(

Är så ledsen ock besviken på allt nu så jag tror fan jag lägger ner allt vad bröllop heter...

Inga prblem mellan mig och min m2b men min familj/släkt beter sig som svin för att jag gjorde ett val att bjuda min pappa istället för några av mina syskon eftersom min pappa sagt att han inte tänker komma om jag bjuder dem... det ligger en hel del bakom varför han inte vill träffa dem men det orkar jag inte gå in på nu...

gjorde jag fel? hur skulle ni göra?

• Svar på tråden Ledsen :-(
  • KIKKIHOLMBLAD

Usch kan inte råda dig, men hopas det löser sig.

kram

• lycklig78

Va, hemskt! Men vad kan de ha gjort som gör att din pappa kan "kräva" detta av dig? Det är ju ditt bröllop....?

• johansdotter

Du ska rent ut sagt skita i vad dom tycker....det är ERAT bröllop!
    Fattar inte det här med att folk inte kan bara sätta åsido sina interna aggressioner för att för 1!!! dag bara glädjas med brudparet...
    Om dom nu inte är mogna nog att göra det så låt dom hållas...
    Det är inte ert problem.

Ha eran dag som ni vill ha den och NJUT av den...vare sig dom vill bete sig som 3-åringar och inte komma för att dom inte får som dom vill... *suck*

• Anettan73

Svårt att ge råd. Men det är ert bröllop och ni ska bjuda dom som ni känner att ni vill bjuda och trivs bäst med. Samtidigt så kan jag tycka att din far får bita ihop då det är er dag. Om det är så att ni vill bjuda dom andra innerst inne...
    Men det är som sagt ni som bestämmer vem ni vi ha med på erat bröllop.

• pojomo

det är ju bara du som vet vilket alternativ som är bäst för dig. Känner du att det är ett bra val så får dom ju acceptera det. Vilketsäkert är lättare sagt än gjort

• Tosa

Jag kan inte påstså att han inte har något att vara grinig över men nog tycker jag väl egentligen att han kan hålla sig bara för en dag men jag kan ju också förstå att det kanske är jobbigt för honom... men jag hade nog hoppats han han skulle kunna gjort det för mig bara den här dagen... men om jag säger något till honom så tar han det som att jag tycker bättre om dem andra än om honom men så är ju inte fallet... han har ju gått ner sig i en riktigt djup svacka som han håller på att ta sig upp ur så om jag skulle säga något så kanske han ramlar ner igen... tycker faktiskt att detta är jätte jobbigt och funderar starkt på att skjuta upp allt och sedan åka utomland och gifta oss... det enda tråkiga då är att vi faktiskt har fixat det mesta även med kläder till och med skicka inbjudningarna...
    Uach vad jag är nere just nu... trodde man skulle se fram emot att gifta sig men jag får riktigt ont i magen av detta...

• laris

Fy va jobbigt, jag förstår att du bara vill lägga ner allt. Men ni kanske kan gifta er bara ni två och några nära vänner på en vacker strand någonstans och säga att det blev som det blev. Ni sparar en massa pengar ni kan resa för och slipper ha ont i magen. Det är inte meningen att man ska få ont i magen när man ska gifta sig.

Det är er ni ska fokusra på och inte pappa eller syskon. Erat bröllopsdag kan vara bortglömd av andra bara några månader efter vigseln men ni kommer alltid att minnas den. Gör det litet, intimt och bra för själen. Försök och fokusera på varför ni ska gifta er och inte på hur alla andra ska uppleva det.

Hoppas det känns bättre snart..

• Dafodilia

Jag hade bjudit alla, och låtit dem som bråkar få bråka om festen. Det är ju hemskt att du ska behöva ta den konflikten. Ingen kan ju klandra dig från att inte vilja ta parti?

Svar på tråden Ledsen :-(