• tobecomemrsstrauss

Svensexa i 6 dagar, vadå orättvist!??

Jag är både avundsjuk på och tycker det är orättvist att min m2b ska åka till england (han kommer därifrån) i 6 dagar och ha sin svensexa..när jag jobbar och sliter som en galning för att kunna ta ut alla mina semesterdagar när vi åker på smekmånad i Nov/dec.. (Vi gifter oss 31 maj)

SJälv, antar jag att möhippan blir en lördag...Så då när han åker kommer jag vara orolig oc nojig, men också uttråkad och avundsjuk!!

Är jag löjlig?

• Svar på tråden Svensexa i 6 dagar, vadå orättvist!??
  • emeliek45

Ja, lite faktiskt... Var istället glad för hans skull. Nästa gång kanske du får chansen att åka iväg, och då vill du att han ska vara glad för dig...

• Hammerman

Jag förstår att det känns lite orättvist. Men hursomhelst... sex dagar går ändå ganska fort. Han vill nog trots allt passa på att vara i England när han ändå åker dit, blir ju ganska futtigt att bara åka dit över en helg. Försök hitta på något roligt själv när han är bortrest, hyr filmer, gå ut och fika, måla en tavla eller vad du nu tycker om att göra!

• chickpea

Det är inte alltid lika lätt när man kommer från två olika länder. Min blivande är också från England och ska ha en svensexa här och en där. Vi åker till England i tio dagar och då kommer hans svensexa vara en av de lördagarna och jag ska ha en liten möhippa med mina blivande svärsystrar, deras döttrar och min blivande svärmor. Kan du inte följa med och kanske göra något liknande om ni tar en långhelg istället? För jag antar att själva svensexan inte kommer vara i sex dagar? England är ju så nära och inte särklilt dyrt att åka till så ni kan väl åka snart igen.

• cellabella

Unna honom det istället för att vara avundsjuk, tycker jag. Att sträva efter att vara så generös som möjligt är det bästa även om det inte alltid är så lätt.

• blivandefrularsed

Ja, var glad för hans skull!

• Aleta

Var alltid glad när den andra får göra något kul, en annan gång är det din tur!
    Men börja inte räkna dagarna: "Nu har du haft kul i 6 dagar och jag bara två så nu får du inte göra något kul förrän jag har haft kul lika länge!"
    Otroligt nog har jag levt ihop med en sådan person!

• tobecomemrsstrauss

Nej, tänkte väl det=) klart att han ska få komma bort och ha kul, är inte det.. Känner själv att jag skulle behöva en paus från allt planerande..Är ju mestadels jag. Följa med blir svårt eftersom jag jobbar och inte kan ta semester förrän i nov/dec. hade nog inte varit så kul för honom att ha med mig..

Tror bara jag har haft en dålig vecka helt enkelt, är inte likt mig att reagera så!! Tack för råden iaf! Jag kommer ju mest sakna honom såklart!

• emeliek45

Vet du vad? När din käresta lämnat landet, släck alla lampor, stäng av telefoner och tvn, tänd massor med ljus, häll upp ett bad, ta med dig en bra bok och ett glas vin och NJUT av lite lugn och ro, och det underbara i att vara själv....

Svar på tråden Svensexa i 6 dagar, vadå orättvist!??