• bofinkarna

Hur länge väntade ni med bröllop från förlovningen?! :)

Hade bara en liten tanke.. Vore rolig att höra hur lång tid ni har mellan förlovningen och själva bröllopet :) Kan inte göra "undersökningar" så vi tar det så här istället :)

• Svar på tråden Hur länge väntade ni med bröllop från förlovningen?! :)
  • Skottdagen2008

Nej, du är inte enda. Vi var inte heller förlovade, vi bara gifte oss .

slävik skrev 2008-04-25 12:58:14 följande:
    eh, är jag den enda som inte förlovat mig alls?. vi kom bara överens öm att vi skulle gifta oss, förlovning hade vi inte en tanke på...hm... men vi är glada ändå
  • krulltottan

Förlovade oss 29/2 2008 och gifter oss 5/1 2009, så det blir ungefär 9 månader.

• Summer 080802

Vi förlovade oss den 6/6-07 och gifter oss 2/8-08 så det blir 1 år å nästan 2 månader.

• MsSandra

Vi skippade förlovningen, jag måste säga att charmen med förlovning har fallit bort.. iom alla ungdomar som redan i högstadiet börjar förlova sig kors och tvärs.. bara för att ha "något att visa upp".. romantiken kring förlovningen är som bortblåst tycker jag..

Nu har vi inte ens börjat prata om alla dom som saboterar traditionen (jag personligen tycker de gör det alltså)... har flera kompisar som förlovar sig enbart för att förlova sig.. och de vill inte ens gifta sig liksom.. jag fattar det inte .. vad är vitsen? Vad tror folk förlovning är eg..

Nåja.. hur som helst så beslöt vi oss för att gifta oss direkt :)

MVH Sandra

• Bride in England

Han friade, jag sa ja och da borjade vi planera brollop Det var ju darfor han friade, for att han ville gifta sig med mig nu, inte om tio ar...da hade han val friat om tio ar.

• Millie84

Vi förlovade oss i feb-08 och gifter oss i augusti-09, så 1 1/2 år mellan blir det. Kommer en bebis först

• impala58

Vi är ett sådant "icke-traditionellt" par som väntade hela 11 år från förlovning till giftemål...

• lillamillan
    MsSandra skrev 2008-04-25 16:03:40 följande:
    Nu har vi inte ens börjat prata om alla dom som saboterar traditionen (jag personligen tycker de gör det alltså)... jag fattar det inte .. vad är vitsen? Vad tror folk förlovning är eg.. Nåja.. hur som helst så beslöt vi oss för att gifta oss direkt :) MVH Sandra
    Det enda jag kan tycke är väl att man inte behöver hålla på och förlova sig med varnde pojkvän man har redan i gymnasiet, kanske räcker med en kärleksring på höger ringfinger om man vill ringmärka varann redan då?

Annars tycker jag inte att det är så farligt med att folk förlovar sig utan att det finns ett bestämt datum för giftemål.
    Huvudsaken är väl att de som förlovar sig älskar varandra och har avsikten att fortsåätta göra det och leva ihop....att dom har bestämt sig för varandra.

Vi förlovade oss på 2 års dagen för att det var ett naturligt steg för oss.
    Sedan kom vår lilla tjej och med henne en period då vi hade det väldigt tufft tillsammans.
    Det var först när allt lugnat ner sig och vi kände att vi stod stadigt tillsammans som vi ville ta nästa steg.
    Så för oss var det helt rätt när vi gifte oss, att ha gått igenom den tuffa tiden och veta att vi faktiskt klarade det.
    Det kändes tryggare at säga "ja" då än då vi fortfarande levde på rosa moln.

Efter 2 år tillsammans var vi fortarande nykära
  • kikalt

Det blev ungefär 4,5 år mellan frieriet och bröllopet. Om han inte hade friat hade jag inte gått med på någon förlovning. Jag tycker egentligen att man ska gifta sig inom 1-2 år efter ett frieri, men vi var nyblivna föräldrar just då och kände inte att vi hade rätta känslan och orken för det, eftersom det var en väldigt kämpig period just då. Så nu när vi fick andra barnet kändes det vara läge att gifta oss när han ändå skulle döpas.

• Leeeloo

vi förlovade oss april -06 och ska gifta oss i maj -09 så ganska precis 3 år mellan.

• SeTa

Vi är ett sådant par som pratade om förlovning redan på högstadiet. Då (-95) lovade min älskling att på julafton 2004, då skulle vi förlova oss. Det kändes lagom avlägset för honom..
    Så det blev julafton 2004, och nu gifter vi oss 14e juni 2008.

• Bride in England

Har i England ar det fortfarande hogst romantiskt med frieri och forlovning Jag ar en romantiker sjalv sa jag alskar att den traditionen finns kvar. Blev sjalv friad till pa ett mycket mysigt och romantiskt vis och kanslan att se sin m2b nere pa kna ar mycket underskattad

• Carolina1979

Vi förlovade oss på nyårsafton 2005 och gifter oss i Maj 2009 så 3,5 år ungefär

• jenba

vi förlovade oss i augusti förra året och vi kommer att gifta oss oktober 2010. så det blir väl ca 3 år

Svar på tråden Hur länge väntade ni med bröllop från förlovningen?! :)