• Godisråttan

Avec?

Ska köpa avec till 50 personer på systemet. Tänkte på baleys och cognac. Vad tror ni? God och prisvärd cognac?

• Svar på tråden Avec?
  • Blondie77

päronkonjak brukar ju alla gilla, både damer och herrar...finns en god som heter nått med X...typ Xante eller nått liknande :)

• Ab fab

men Xante päroncongac är ingen congac utan en söt cognacsbaserad likör. Att välja en likör och en cognac/armangac/calvados är ett bra alternativ.

• Godisråttan

exempel på cognac då?Ingen dyr...Vet min morfars cognac kostar 1500:- !!!!!

• Sara W

Jag håller med Blondie77. Xanté päronkonjak är fantastiskt god, men är mer åt likörhållet än ren konjak. Grönstedts konjak brukar ofta gå hem och är klart prisvärd. Man kan även tänka sig calvados. Vi brukar oftast ha päronkonjak som avec på bjudning och de flesta konjaksälskare tycker att det går utmärkt, så mitt råd är att köra på den. Får man rester över, är den väldigt god i drinkar och desserter också...

• Ab fab

Svensk klassiker är ju Grönstedt. Monopol kostar 294 kr för 70 cl så den är ju i jämförelse billig

• hannapanna2008

Vi köpte Grönstedts xxx tror jag att den hette. Ska tydligtn vara helt ok plus att den var billigare i Finland på Alko än här hemme. Vi bor i Luleå så Finland ligger nära...

• Skottdagen2008

Vi hade ruggigt dyra cognacer minns inte ens namnen på dem, men det var min pappa som köpte dem för han vill ha BRA cognacer. Sedan hade vi även Baileys samt whiskey (single malt såklart)

• Lavendelblomma

Remy Martin!

Godisråttan skrev 2008-03-28 10:41:32 följande:
    Ska köpa avec till 50 personer på systemet. Tänkte på baleys och cognac. Vad tror ni? God och prisvärd cognac?
Svar på tråden Avec?