• kabacigg

Hemliga uppgifter till varje gäst

Jag var på Designtorget och hittade en kul grej. Man köper ett 50-pack med fula placeringskort. Alltså, de var verkligen fula, de vill man inte använda på ett bräöllop. Men man kan sno idén! Såhär... Det är ett vikt papper. På det skriver man namn på personen som ska sitta på just den platsen. Inuti placeringskortet skriver man en hemlig uppgift som personen ska utföra under kvällen. T.ex:
    Gapskratta åt något som inte alls är kul. Slå knytnäven i bordet och sluta tvärt.
    Säg meningar två gånger. Första gången normalt och andra gången tystare, mer eftertänksamt, för dig själv.
    Berätta för minst tre personer att du minsann har Christer Sjögrens autograf och att du avgudar honom.
    Om man nu ska göra egna, är det någon som ka komma på fler knasiga uppgifter att skriva inne i placeringskorten?

• Svar på tråden Hemliga uppgifter till varje gäst
  • kabacigg

Tror t.o.m att det var just de korten!

• bridesilly

har för mig att någon annan för länge sen tipsat om detta, har själv funderat på det men vet inte hur knäppa grejer det är man ska göra

• kabacigg

Ingen får ju ta illa upp, men om man låter toastmastern berätta för alla om uppgifterna innan middagen så vet ju alla om att folk kommer göra knasiga saker under kvällen. Och man har ju själv en knäpp grej som man ska utföra. Jag tror det kan bli jätteroligt.

• LottaAnders

Gud vad det låter roligt. Jag snor utan skruppler idén rakt av.

• kabacigg

Självfallet LottaAnders, det är ju därför man delar med sig! Säg till om du hittar på fler roliga uppdrag till dina gäster!

• Sofiaa84

hahhaa vilken underbar ide! =)Hoppas bara att snobb släkten vågar göra det, hahaha

• kabacigg

Hahaha, så tänker jag med. Det vore ju det allra roligaste, om man fick med sig de fisförnäma, prettopersonerna. Oj, vilken rolig fest det skulle bli. Och alla skulle undra om folk var konstiga eller om beteendet berodde på deras uppdrag. Hehehe, jag ska ha med uppdragen, helt klart. Måste bara komma på ca 70 olika grejer att göra.

• kabacigg

lillP, tack, det är ju precis vad jag är ute efter! Du som har köpt korten, är det roliga uppdrag i förpackningen? Kan man använda alla på ett bröllop? Jag funderar på att köpa en förpackning, för jag behöver 70 olika uppdrag, det vore ju skönt att få 50 stycken utan att behöva tänka själv, man har ju liksom lita annat att tänka på, inte sant!

• ohlala

shit det låter skitkul!!
    Tror ni att det går att översätta en del av dem till engelska då vi har massa utländska gäster???

• lillP

det beror väl lite på hur ens gäster är. vi funderar på att typ hälften av gästerna får dem, men det kanske blir mäkligt för de som inte har fått korten. kan tänka mej att tex morfar undrar vad vi har för konstiga vänner Har inte bestämt än hur vi ska göra, men det är ju ett tag kvar

kabacigg skrev 2008-03-30 17:23:25 följande:
    lillP, tack, det är ju precis vad jag är ute efter! Du som har köpt korten, är det roliga uppdrag i förpackningen? Kan man använda alla på ett bröllop? Jag funderar på att köpa en förpackning, för jag behöver 70 olika uppdrag, det vore ju skönt att få 50 stycken utan att behöva tänka själv, man har ju liksom lita annat att tänka på, inte sant!
  • lillP

klart man kan

ohlala skrev 2008-03-30 17:26:50 följande:
    shit det låter skitkul!!Tror ni att det går att översätta en del av dem till engelska då vi har massa utländska gäster???
Svar på tråden Hemliga uppgifter till varje gäst