Efternamnsstatistik?
Det finns en sida på nätet där man kan se hur många som heter ett efternamn men nu hittar jag inte sidan igen.
Är det någon som vet vilken sida det är?
Det finns en sida på nätet där man kan se hur många som heter ett efternamn men nu hittar jag inte sidan igen.
Är det någon som vet vilken sida det är?
Denna kanske?
www.scb.se/templates/standard____31245.asp
Ja, tack så jättemkt!!!
De var kul, bara 78 som hade mitt namn som tilltalsnamn 137 totalt.
Skoj sida! Mitt efternamn - över 110 000, min sambos efternamn - 110 st, gissa vad vi kommer att välja...
Nja, sidan funkar tyvärr inte helt. Den kunde inte hitta vårt efternamn alls och vi är mer än 4.
204801 personer heter som jag och 26 st som min sambo och snart 27 personer
När blev ni fler än 4? Sidan uppdaterades den 31 december 2007, så om det tillkommit någon efter det så syns det ju inte.
Sen är det ju noga med stavningen också tex. Om det är ett 'é' med i namnet så duger det inte att bara skriva e utan ´ för då kommer det inte upp något resultat märkte jag nyss.
Håller med Tit...min sambos släkt är betydligt fler med det efternamnet än som stod på sidan och de är alla födda långt före dec 2007...
Synd att man inte kan söka på namnkombinationer - dvs både för- och efternamn.
3744 har vårt numera gemensamma efternamn
5967 har mitt förra efternamn (troligen 5966 numera)
Och 2145 har mitt förnamn. Troligen ganska så ensam och "min" kombination av för- och efternamn...
Vi var visst rätt många som heter som jag i efternamn hela 2341st
och när det gäller min sambo så blev det 3456st.
Den här sidan var rolig.
Det finns dess utom bara 1 i sverige som har förnamnet Tutik =) coolt
797 personer, snart 798! =) Trodde faktiskt att det var fler, med ett "vanligt" son namn... men det var ju skoj att vara lite unik i alla fall! =)
69 st har mitt namn som tilltalsnamn. Det är överkommligt
Vi är 4411 personer som har mitt efternamn och 180 993 som heter som sambon (Nilsson). Just igår diskuterade vi detta med efternamn och sambon bestämde sig för att ta mitt (och våra gemensamma barns) efternamn.
Jag har redan bytt namn en gång (från min pappas till min mammas) när vi skulle få vårt första barn, det namnet jag hade då är det bara 191 personer som heter men det är fult, så jag valde bort det. Sa då till sambon att när vi gifter oss får du ta mitt, han har sedan dess låtsas vägra men nu blir det så att han byter. Annars hade han fått behålla sitt och vi vårat.
2307 har mitt nuvarande efternamn.
och 30st har min sambos som jag även kommer ta. lite skoj med ovanligt.
Mitt namn hade 23 personer men vi valde min sambos (numera mans) namn och deär 290 st som heter så.
Mitt finns inte med.. men vi är nog inte fler än fyra när man tänker efter och jag är ju utflyttad, sa jag räknas väl inte..
mitt namn har baea 273 personer i efternamn!!
O mannens 115425!!
jag behåller mitt som mellannamn,o tar hans också.