Sterling?
Är det någon som flugit med Sterling? Vi har precis bokat en resa till rom med dem. Är dom bra?
Är det någon som flugit med Sterling? Vi har precis bokat en resa till rom med dem. Är dom bra?
Sterling är väl helt ok...men åt lågpris hållet tror jag!
Ja dem brukar funka, men jag antar att ni flyger till Ciampino flygplatsen??? den ligger lite avsedes från rom så det brukar ta lite tid att ta sig in till stan. Var flyger ni ifrån?
Usch så dumt det lät....men jag tror det, jag är själv gammal flygvärdinna och vi fick ofta superbra pris hos dom när vi själva flög...priserna var så pass låga att jag tror dom är låga även utan rabatt. Men jag har hört att dom är pålitliga och inget strul liksom...
Hoppas ni får en bra resa!!
Vi flyger ifrån arlanda till fiumicino, har ingen aning om var flygplatsen ligger men vi blir antagligen hämtade. Har aldrig varit i Rom men jag har hört mycket gott om staden.
Då så, då behöver ni inte oroa er för transporten annars kan den italienska trafiken vara lite hetsig!, (det tar ca 40 min från fiumencino om det inte är för mycket trafik)
Jag har både flygit med dom till spanien och flera resor mellan arlanda-göteborg.. funkat bra
Sterling är helt okej.
Har ni vänner som hämtar er, eller är det ordnat via hotellet/resebyrån? Jag har lite dåliga erfarenheter av förbokad upphämtning....
Sterling, eller sterdling som vi brukar skoja till det med. =)
Jorå, alla gånger jag flugit med dom har det funkat bra. Men jag har kompisar som inte gillar dom så mycket. De skulle flyga Köpenhamn-Malaga och vid incheckningen vägde en väska över 15kg och den andra under. De var tvungna att ställa sig sist i kön och packa om för att få checka in. När det sen blev deras tur igen så stängde dom precis incheckningsdisken och sa till våra vänner att de fick skylla sig själva för att de var sena, vilket personalen mycket väl visste att de inte hade vart. Jävla människor alltså... Så de fick vänta 8 timmar på nästa flyg.
Men som sagt för oss har det funkat bra.
jag tycker de är rätt bra för att vara lågpris flyg. Har flugit till Nice flera gånger och alltid funkat bra. Speciellt om man jämför med Ryan air som är ren skit och ett under att de inte gått i konkurs ännu.
Vi flög med Sterling från Rom hem till Sthlm för ett par veckor sen. På nervägen flög vi Sthlm-Neapel. Funkade bra, förutom en försening på hemvägen på en timme. Men å andra sidan fick vi gratis mat och dryck på nervägen för att bolaget precis höll på att förhandla med nytt cateringföretag.
Gissar att vi åt och drack läsk, vin och öl för ca 300 kronor På hemvägen däremot fick vi betala som vanligt.
Dom är stenhårda på sina 15 kilo.. Hade 15,5 kilo en gång och fick packa om!!
va? 15 kilo? hade minst 30 sammanlagt i mina två väskor och fick betala lite extra bara...nothing more...
Kollade just på Sterings hemsida: det står 20 kg. Ryanair har dock 15 kg som gräns tror jag.
Kopierat från Sterlings hemsida:
Hur mycket bagage får jag checka in?
Alla resande med Sterling erlägger en avgift för medtaget bagage. Du kan köpa 1 eller 2 bagagekolli på upp till 20 kg per styck när du bokar din resa. Om ditt bagage väger mera än den mängd du betalt för kan du köpa extra bagage när du checkar in på flygplatsen. Det måste dock finnas utrymme för extra bagage på flygplanet.
Jag har säkert rest med Sterling över 20gånger T&R, bla till Edinburgh och Amsterdam. Har aldrig haft problem med dem.
Har ofta haft lite för mycket i väskan, men det har jag aldrig behövt att betala extra för, men det beror ju ofta på hur stressad/sur personen är som tar emot bagaget, tycker jag.
Jag har aldrig känt att Sterling ska vara ett lågprisflyg, annat än på priserna...
De har en lättförståelig lågpriskalender på sin hemsida, som jag brukar planera mina resor efter.
(Ryan Air borde inte nämnas i samma mening som Sterling, då servicegraden hos Sterling är mycket högre.)
Trevlig resa!
Det har varit 15 kilo i flera år men nu får man ju betala för väskorna istället så då har dom väl ändrat till 20 kilo.
Vi ska flyga med Sterling på vår bröllopsresa... Har bara hört bra saker om dom så vi får hoppas att allt går bra.
silvera: nej, jag vet men eftersom båda är lågprisflyg så håller jag ju helt med dig att Sterling är ett av de bättre bolagen och att Ryan air måste vara bland de sämsta
Hade 16 kilo och fick packa om!
Har åkt massor med Sterling (typ en gång i månaden) under 2-3 år och det funkade bra. Hände kanske 3-4 ggr att planet var försenat mer än 30 minuter som man annars kan räkna ligger inom felmarginalen.
Det där med 15 kg har jag dock aldrig hört talas om utan 20 kg brukar det vara som bagage.