• Celeste97

Sökfunktionen kan förbättras...

Jag har vid flera tillfällen försökt använda sökfunktionen här på BT utan att lyckas hitta de trådar/inlägg som jag sökt efter.

Exempel: Jag söker på ett ovanligt och långt ord som ska finnas i tråden, men får ingen träff alls hur jag än vrider och vänder på de få sökparametrar jag specificerat. När jag sedan börjar leta manuellt på forumet hittar jag tråden endast två dagar bort/ner. Inklusive ordet, som då finns i titeln på trådstarten...

Hur kommer detta sig?

• Svar på tråden Sökfunktionen kan förbättras...
  • GME76   080802

Plus att sökfunktionen borde datumordnas så man slipper trådar som är flera år gamla och stängda för svar. Som det är nu är det blandat hej vilt .

• Rian

Tycker det vore förnämligt om det gick att ordna sökfunktionen så att man kan sortera fram trådar som faktiskt har svar i sig också. Som det är nu får man upp många (avstängda) trådar som bara innehåller en trådstart när man använder sökfunktionen, och dessa är inte särskilt intressanta...

• Celeste97

Man kan ordna sökresultaten på datum istället för relevans, men det vore bra om man kunde välja ett specifikt datumintervall när man söker.
    Och så skulle det vara bra att kunna söka på ämne, t.ex. "Kort & trycksaker".

• Skonie

Jag saknar regionsuppdelningen som gamla BT hade. Lite OT, men ändå

• Pumpkin

En typ av datumintervallsparameter finns ju, men jag antar att du menar en lite mer utförlig funktion?

Celeste97 skrev 2008-03-30 20:35:55 följande:
    Man kan ordna sökresultaten på datum istället för relevans, men det vore bra om man kunde välja ett specifikt datumintervall när man söker.Och så skulle det vara bra att kunna söka på ämne, t.ex. "Kort & trycksaker".
  • Celeste97

Ja jag menade en mer utförlig funktion, men datumintervallsparametern är ändå rätt ok.

Men det viktigaste är nog att sökningen fungerar överhuvudtaget, innan man börjar fixa till bättre sökparametrar.

Svar på tråden Sökfunktionen kan förbättras...