• pandis2405

Orolig för att inte få möhippa

Hej,
    jag läser en massa titt som tätt här inne om folk som inte vill bli hippade av olika orsaker.
    Jag sitter tvärtom och är orolig för att INTE bli hippad.

Jag har ingen tärna, så det är egentligen ingen som "måste" ordna något. Jag har ett tjejgäng sen lång tid tillbaka. En av dem gifte sig nu i helgen och henne hippade vi, något som jag la ner ganska mycket energi på också (det var dock hennes tärnor som drog igång det). Och jag tror väl i och för sig att gänget kommer hippa mig, men tänk om ingen helt enkelt tänker på det, eller alla tycker att de inte orkar ta tag i det? Det kommer så tätt inpå vår andra kompis bröllop också, bara två månader emellan.

Jag skulle bli så himla ledsen. Det är väl brudnerverna nu, alltid måste man ha nåt att oroa sig för nåt, men ändå...
    Nån som känner igen sig, eller bara har några tröstande ord?

• Svar på tråden Orolig för att inte få möhippa
  • paradisfågel

Jag tror att de säkert kommer att hippa dig! Vem skulle inte ta chansen att hitta på något kul o överraskande mot en kompis? Vänta du bara, tror de väntar tills du minst anar de!

• sofili

tror inte att du behöver tänka på det, om de är dina vänner så kommer de att ordna det ändå, även om du inte har någon tärna..
    kram till dig

• SusanneLee

Jag känner som du! Inte många av mina gäster som känner varandra, och en del bor i utlandet. Jag har inte heller någon tärna, men vår toastmadame är driftig, så vi får väl se. Däremot har mina arbetskamrater "hotat" med en möhippa efter bröllopet, då vi åker till Barcelona med jobbet.

• Kakan Mascha

Känner samma jag med! Har inte heller ngn tärna och andra vänner som gifter sig juli och augusti (vi i oktober). Dock har jag två som kommer vara med mig under dagen, som är drivande så jag hoppas att de drar i gång nåt... Annars brukar det nämligen vara jag som drar igång allt! Men det löser sig nog!! =)

• bara jag

Det kommer, vänta du bara!!

• s hjärta a

Självklart kommer du att bli hippad! Är övertygad om att dina vänner fixar det galant, lita på dem, det är ju ändå dina vänner..
    Jag hade inte heller någon tärna, dessutom hade vi ett väldigt litet bröllop och jag tror inte ens att någon av mina vänner hade träffats innan och på något vänster lyckades de rådda ihop något ändå, helt oväntat och vääldigt lyckat! =)

• 20080301

Mina vänner känner inte varandra heller men jsg fick 2 hippor.

• Snart fru Nilsson

Vad jag har hört så infinner den sig 2-3 veckor innan bröllopet.

• sanan

Jag är också orolig för samma sak, har inte heller någon tärna. Men jag och min m2b har sagt om varken han eller jag blir hippade så får vi själv gå ut på resturang kvällen någon vecka innan bröllopet och bara njuta av att något så stort är snart fixat och i hamn (bröllopet).

• pandis2405

Tack för alla uppmuntrande svar!

Ja, det ordnar sig säkert. Det är väl det här med kontrollbehovet. Detta är den enda delen av bröllopet som jag inte har möjlighet att ha stenkoll på, och då är det det man går och oroar sig för hela tiden.

Svar på tråden Orolig för att inte få möhippa