• s hjärta a

Vill du peppas med mig??

Jag ska gå ner 30kg!
    Blir helt matt av bara tanken..

Är du som jag? Tänkte att det kan vara skönt att ha någon att glädjas tillsammans med samt att få stöd och stödja när det känns tufft, det känns lättare när man inte är ensam..

Såå vill du peppas med mig?? =)

• Svar på tråden Vill du peppas med mig??
  • kattbrud

hej! ska gå ned mellan ca 15-20 kg. Jag vill gärna peppas med dig! usch har just bakat en kladd kaka men ska börja i morgon, kanske går det lättare om vi hjälps åt!!

• fru Bruhn

Ja herregud vad man kämpar på. Har nyss kämpat en runda i regn och rusk.Det är så tråååkigt!! Vill att det ska rasa kilon i en mycket snabbare takt än vad det gör.

• Humlan66

Jag behöver gå ner minst 12 kg och har besökt en dietist, hon lag upp ett matschema för mig.. tallriksmodellen med 50 % grönt vid lunch och middag samt mellanmål. men svårt är det
    Håller man detta så ska sockersuget& småätandet försvinna automatikst liksom .. ja ja vi får la se *L*

• s hjärta a

kattbrud

Åh så roligt!
    Jag har inte börjat än heller, men känner att jag har fått nog, det finns lite väl mycket av mig just nu.. Kanske ska ta mig i kragen och börja i morgon jag också då..
    Jag tror absolut att det går lättare om vi kan hjälpas åt, tror det blir lättare för mig att behålla motivationen när det känns tungt.
    Tack så kul!

• fru Bruhn

Vi kämpar tillsammans! När är bröllopet s hjärta a?

• MrsThurhagen

10 kg här... O inte ett uns av självkontroll!

• Garonne

Minst 10 kg. Och INGEN tid att träna. Det är inget jag säger som undanflykt, jag älskar att träna, men jag har så jäkla mycket just nu. Ska kämpa så gott det går i april och sen börja köra stenhårt i maj och framåt.

• s hjärta a

fru Bruhn

Underbart! Du anar inte hur gott det värmer!!
    Jag lever på hoppet.. Inget i sikte just nu med andra ord..

• s hjärta a

Så vad gör ni för att lyckas på bästa sätt?
    Har ni några tips på vägen till en som verkligen är helt novis på bantningsfronten??

Är verkligen såå tacksam över allt som kan göra min resa lite lättare.

• MrsThurhagen

Har lyckats en gång förut, innan grav nr 3. 14 kg tappade jag. Slutade med läsk, godis och snabbmat. Gick en timme varje kväll. Tog mig ungefär 3-4 månader. Kilona är nästan tillbaka så när som ett par...

• s hjärta a

Mrs Thurhagen
    Oj så duktig du var! Vilken prestation!!
    Men du kan ju bevisligen om du vill..

• MrsThurhagen

Ja men nu känns det sååå jobbigt bara. Har inte samma tid över nu som då heller

• s hjärta a

God morgon!

Vet iofs inte om den är så god, ligger hemma i sängen o är sjuklig och på köpet vaknade jag med monster huvudvärk, förhoppningsvis kan dagen bara bli bättre iaf..

Min första dag idag på viktminskningsfronten, känner mig full av förväntan och samtidigt väldigt rädd för att misslyckas.

Kanske ska börja med att masa mig ur sängen, sen tänkte jag väga mig och mäta mig så jag vet vart jag började någonstans.. Måste erkänna att jag får lite ont i magen när jag tänker på vågen och alla centimetrar, snacka om förnekelse..

Hoppas ni får en underbar dag och mår likaså!

Kramis

• s hjärta a

Jaha, 80.4kg visar vågen, det var väl ungefär vad jag hade gissat.. Det är vääldigt många kilon det!!! Jag är bara 160 kort dessutom så ni kan ju tänka er att jag mer eller mindre rullar fram just nu.. Känns inte ok, inte ok alls!
    Midjemåttet blev dock en smärre chock! 105 cm!!! Ja herrejösses..

Monsterhuvudvärken vill inte ge med sig så nu ska jag bädda ner mig en stund till och fundera över hur jag ska nå mitt mål på bästa sätt.

Är ni alla mitt uppe i bröllopsbestyren?
    Minns att det var en fantastiskt rolig tid att planera (låter som att det var en evighet sedan men ack bara ett år), fixa och trixa innan bröllopet, nästan lite avis på er som har det framför er..
    Även om jag själv var helt övertygad om att jag bara skulle gifta mig en gång så verkade livet ha något annat i beredskap för mig och idag är jag skild men lyckligare än någonsin!

All lycka till er alla!
    Bröllopsdagen är verkligen något man alltid minns med värme!

Kram kram

• S080802

Jag ska försöka gå ner 10 kg...

• brud2009

Jag har idag börjat dricka modifast, tänkte köra ren kur till nästa fredag (yngsta dottern fyller 2 år då). Körde ren kur i september förra året, startade då på 80 kg och gick ner 12 kg på 3-4 veckor, efter det så åt jag nyttigt blandat med en hel del slarv och nu börjar vågen krypa uppåt igen. Så för att få en kickstart så bestämde jag mig i går kväll att det var dax att prova modifast igen. Vågen står nu på 70 kg och jag vill minska till 55 kg, är 158 cm "lång"???
    Har även gått med i Aftonbladets Viktklubb och det måste jag faktiskt rekomendera, finns massor av kanongoda recept på bra mat. sen är det kul att (när man går ner i vikt) se sina kurvor i diagram osv. Nu måste jag bara komma igång med att träna också, är rätt lat av mig
    Hur går det för er?

Svar på tråden Vill du peppas med mig??