• MrsThurhagen

Översätt!!

For orders made from the UK or the European Union, 17.5% VAT is added. All other orders are VAT free.

Your order may be subject to import duties and taxes, which are levied once your package reaches its destination. myTuxedo does not collect duties and taxes and cannot predict what your particular charges may be. If you do incur these additional charges, they must be rendered in order for your package to clear customs. For more information regarding your country's custom policies, please contact your local customs office.

• Svar på tråden Översätt!!
  • Karga81

Vet inte vad VAT är för ngt men du kommer iaf få betala 17,5% mer.

Sedan reserverar företaget sig emot att svenska tullen kan komma att lägga på svensk skatt innan du få hämta paketet.

• Miss Emi

Antar att det är så här...

VAT är moms. I sverige har vi 15% moms på de flesta varor tror jag...

Om din vara som du köper fastnar i tullen betalar du VAT (moms) annars tror jag att du slipper... Tror att sådant som är deklareras som present/gift går utan moms...

• MrsThurhagen

De lägger alltså på momsen på priset direkt? Sen om det fastnar i tullen så får jag betala ännu mer?

• anne på grönkulla

Du får betala moms ovanpå priset till företaget, sen kan du få betala införseltull i Sverige också, men det kan företaget inte beräkna.

• MrsThurhagen

Hur mycket kan införselavgiften vara på då?

• Humlan66

Beställningar gjorda från Uk och Europa 17,5 % moms är tillagt

Din order kan bli utsatt för skatter och överiga agvifter då det kommer fram till din destination av tullverket
    För mer infomation kontakta tullverket

Nått sånt blir det *L*. hoppas det hjälper

• Karga81

Miss Emi:
    Momsen i sverige är 25% för det mesta. På frukt grönsaker & Böcker 8% men på alkohol ända upp till 70%.

• Miss Emi

Karga81: Tack, då vet jag...

Usch vilket dyrt land vi lever i

• MrsThurhagen

Det blir ganska dyrt i slutändan alltså....

• Karga81

Miss Emi skrev 2008-03-31 19:35:18 följande:

Karga81: Tack, då vet jag...Usch vilket dyrt land vi lever i
    JO mkt är dyrt, själv har jag köpt tärnklänningar, näbbklänningar och ballonger från USA till bröllopet. Trotts att man får betala frakt så lönar det sig att handla fr USA. Deras moms är ju 5% och med en så låg dollarkurs som nu finns det massor att tjäna :)
Svar på tråden Översätt!!