• EvelinaK

Hur hade ni gjort?

Vi har bjudit bla. en kusin (som var singel när vi skickade inbjdningarna) så vi skrev bara hans namn på kuveret.

Så har han precis träffat en tjej, som jobbar med en som jag känner, så hade hon sagt att hon skulle på vårt bröllop, att hennes kille (min kusin) sa att det var okej.

Han har inte ringt o frågat oss eller hört av sig. Vårat osa har inte gått ut ännu..
    Men när han ringer skulle ni säga att det är okej att hon får följa med eller inte?!

Vi har aldrig träffat henne. Och vi umgås inte jätte mkt med kusinen, och kommer inte särkert inte träffa henne innan bröllopet...

• Svar på tråden Hur hade ni gjort?
  • 20080301

Jag hade bjudit henne, man splittar inte på par hur nya dom än är.

• EvelinaK

Fast att de bara varit ihop typ två tre veckor?

• Nessan

Jag tycker nog inte ni behöver bjuda med henne. Ni kan ju säga att ni satte gästlista och budgeten utifrån den situation som var då ni skickade ut inbjudan och inte har utrymme för fler.

• Brollop15juli

Hmm, hur länge har dem varit ett par när bröllopet står?
    Man splittrar inte etablerade par, håller inte med om att man måste bjuda båda om det är ett nytt par. Sedan hade jag troligen gjort det om jag visste om det.

Fundera och känn efter hur NI vill göra.
    Har personen inte Osat än så ta ett beslut gemensamt om hur ni vill göra. Men anser inte att man ska säga nej för sakens skull.
    Men har man inte råd, plats osv. Så stå på er, fundera igenom och var beredd på diskussion.

• EvelinaK

Om jag hade själv varit kusinen så hade jag ju ringt och frågat innan man säger att det är okej... För att hon springer runt och säger att hon ska komma, utan att vi vet det.. Det är det som stör mig...

• Waersta

Tycker inte du behöver bjuda henne.

• Brollop15juli

Förstår det.
    Och håller med dig.
    Men ta inte ett beslut på stående fot för att man tycker att folk beter sig bedrägligt.
    Fundera på det, låt det gro.
    Kan lätt bli grogrund för en konflikt om man inte formulerar sig rätt..

• EvelinaK

Jag känner spontant att vi inte ska bjuda henne.. Bara för att han har sagt att det är okej... utan att fråga oss.. Samtidigt så tycker vi att vi ska bjuda henne...
    När han ringer så beror det på vilket humör jag är på.. dålig dag på jobbet + trött = inte komma..
    Bra dag + glad = få komma

Ja, det är kul att höra hur ni hade gjort iallfall..

svårt...

Svar på tråden Hur hade ni gjort?