nån biligt vandra hem i london
vet nån en biligt vandra hem i london ska åka ensam????????
vet nån en biligt vandra hem i london ska åka ensam????????
Finns massor med boenden i london till hyfsade priser.
Dock bör du kanske vara medveten om att deras "standard" är lägre än vår.
aa det vet jag men vart ska jag hitta dom boandena då?
för jag ska åka imon.....
googla på billiga hotell eller bed and breakfast i london på nätet.
600 Hotell i London
London
www.HotellWeb.se/London
www.destinationlondon.se/
www.booking.com/Hotell-i-London
www.Sembo.se/London
sry vart fel länk först..
Kan rekommendera Piccadilly hotel (jo, det är ett vandrarhem, trots namnet), som ligger precis vid Piccadilly Circus. Billigt och helt okej standard.
www.piccadillyhotel.net/
Hoppas du får riktigt kul i London! Jag längtar också dit!
vad koste dt för en natt??
För en säng i 10-bäddsrum tar de 12 pund på vardagar och 15,50 på helger. Sen ökar priset om du vill att det ska vara färre sängar i rummet.
Vandrarhem heter hostel på engelska, så om du kollar på exempelvis www.hostels.com och www.hihostels.com så kommer du till två av de största vandrarhemssajterna i världen som jag känner till. HI Hostels tillhör motsvarigheten till Svenska Turistföreningen.
Om du vill ha enklare hotell så rekommenderar jag Bayswater, där kryllar det av dom! Oftast bra priser och hyffsad standard.
ring eran resabyrå dom vet alltid. det brukar jag göra.
Jag föreslår också Piccadilly backpakers. Sambon har bott där 3 gånger med sitt jobb. Nära till det mesta behöver inte ta taxi.
Jag ska till London för första gången nu i maj. Vi har bokat privet room så vi betalar 32? för två nätter. Skönt att vara helt själva för vi lämnar barnen hemma och kända att vi inte ville dela med en massa andra. Nedan kommer det förslag på bra områden Min barndoms kompis bor i London och skrev detta till mig
www.hostelbookers.com/hostels/england/london/map/
Omraden som ar spannande ar:
Norra och Ostra London
Angel (tillhor Islington, tub Angel Tube Station, Northern Line) - sma gator med boutiquer, cafeer, barer, restauranger. det finns en jatte mysig gata som heter Camden Passage som har vintage butiker, en antikmarknad pa morgonen, smyckes butiker etc
Brick Lane (Liverpool Street Station, central line) - har en marknad pa sondagarna: Spitafields market och Brick Lane Market, har kan man hitta klader fran unga designers. Detta ar ocksa det indiska omradet i London.
Old Street (tillhor Islington, Northern Line) - jatte bra for klubbar och barer. Om ni vill klubba, sag till sa ger jag tips. Har finns ocksa bra vietnames restauranger.
Camden Lock Market - ocksa bra for shopping av klader, skor etc. Men pruta!
Vastra London
Portobello Market (Notting Hill) - vintage marknad, dyrt men kul nagon gang
... jag ar inte sa mycket for vastra london... det ar dyrt, bara for mycket turister etc. Men jag kan rekommendera att se Trafalgar Square, Hyde Park, Green Park, Harrods och Harvey Nichols, Kensington Gardens (om det ar fint vader).
tack till alla era svar;;;