• DanKat

Pyssel inför bröllopet

Jag syr egna favour-påsar som matchar färgtemat. Hittade ett jättefint tyg som jag köpte, och i stället för att sicksacka kanterna (går inte att sicksacka sånt tyg snyggt...) så smälter jag dom lite genom att hålla det en liten bit från lågan på ett värmeljus (man får vara försiktig så man inte smälter för mycket bara ) Sen syr jag på små transparenta pärlor längst upp på kanten. Finns bild i mitt galleri på hur dom ser ut.

• DanKat

hmm, nu blev jag lite osäker exakt vad det är som definierar att det är organza... men jag skulle säga att det är det iaf.

• DanKat

Jag ska göra små bokstäver i cernitlera och sätta en ring i som man kan sätta runt foten på varje glas, som såna där känna-igen-glaset-grejer som man kan köpa Ska spraymåla dom i antingen guld eller vitt tror ja. Bokstaven på varje glas ska alltså vara begynnelsebokstaven i personens namn som sitter där Ska bli jättekul att pyssla med (men väldigt tidsödande, d ä grymt pilligt!) Har testat att göra ett par bokstäver å d funkade jättebra! (dom håller otroligt bra också, jag har inte gjort nånting i cernitlera sen ja va liten men d verkar va ganska mjukt även efter att man ha bränt det i ugnen, så bokstäverna går inte sönder trots att dom är små och tunna, även om man släpper dom i golvet flera gånger, har testat det )

• DanKat

Jag tror verkligen inte att alla kommer reagera på pysslet... men jag gör det för att jag tycker det är så roligt! (och för att inte allt ska se ut som på "alla andras" bröllop) Och mina nära vänner (och familj förstås) vet ju hur pysslig jag är, så dom lär nog fatta att jag har gjort mycke själv

• DanKat

Lövings: Jag har lagt ut en bild i mitt galleri nu. Men den enda cernitlera jag hade var röd och jag har inte spraymålat dom än, så det ser inte riktigt ut som det ska Har även tänkt göra lite annorlunda fästen, i stället för ringen som nu är i lera, som jag fäst ståltråden i, ska jag testa göra en liten ring av ståltråden, så bara själva bokstaven är i lera och allt som har med fästet att göra är av ståltråd.

• DanKat

Självklart! Annars hade jag inte avslöjat det Känns som en ovanlig grej ändå, har inte hört nån annan som har haft nåt liknande. Och så får jag ju pyssla massor!!

• DanKat

Jag läste om någon som skulle sy ihop sitt häfte med symaskin. (I så fall är det bra att använda jeansnål, ha låg trådspänning och mata fram stygnen för hand.)

• DanKat

Kirsto, hur gör man när man präglar bokstäver i plåt? Är det lätt/svårt? Såg att du hade köpt dom från Slöjddetaljer och jag kollade på deras hemsida, men det stod inte där hur man använder dom...

• DanKat

Ah, tack ska du ha! Vet inte riktigt om jag kommer använda det till just bröllopet, men jag tycker det är jättekul att pyssla med lite av varje så jag lär mig gärna nya saker! Får ta och testa det där nån gång!

• DanKat

Är det någon som vet var man kan köpa buntar med rotting på internet? (har hittat en leverantör som verkar sälja till blomsteraffärer, men jag vet inte om dom säljer även till privatpersoner, hittar inget om det...) Skulle nämligen vilja testa att fläta egna korgar, men till det behöver jag ju något att fläta med

• DanKat

Bluebride skrev 2008-05-21 18:17:40 följande:

kan du inte be din lokala blomsterhandel att ta hem det åt dig?
    Jo, jag får nog kolla om dom kan göra det. Tänkte om det kunde finnas på något annat ställe, men det verkar inte som att någon vet... Tack ska du ha iaf
Svar på tråden Pyssel inför bröllopet