• Kirsto

Pyssel inför bröllopet

DanKat: Smart att smälta kanten! Är det organza på bilden? (tyckte inte det, men blev osäker)

• Kirsto

DanKat: Tack för tipset! Tyckte att det var lysande. Organza är så snyggt men fransar sig förjäkligt.

• Kirsto

Wow, Lina_K, de blev ju asfina! Kalas!

• Kirsto

fröken Larsson: Tar du ett riktigt tunt band (helst inte platt utan runt) och knyter så tajt du kan kring häftets rygg så funkar det fint. Känner du dig osäker så gör ett provex!

lillamaa: Små askar brukar funka fint att vika i tapet.

• Kirsto

Anettan 73: My oh my vilken söt näbbklänning!! Jag föll pladask!

I festprogrammet hade vi meny, gästpresentation, några bilder (serier och fina snirklar), en ordlista i tre delar (jämtska, ångermanländska och stockholmsslang) och sånger.

• Kirsto

Anettan73: Å nej! Ni får göda er näbb och försöka sy in klänningen. Förstår att du älskar den - jag tror att det är den finaste jag har sett!

• Kirsto

Påskharen: Har ni gjort bordsplaceringen? Du skulle kunna greja med en fin bordplaceringsskylt.

• Kirsto

Marsaphir Marlean: Jag gjorde så att vi skrev ut en bordsplacering i färg (gjorde borden gröna för att få lite färggladare) på en A3, och satte den i en guldram med tillhörande passepartout. Lyckligtvis hade vi en passande ram på lager hemma, bara att byta ut själva tavlan. Sedan satte vi den på ett stativ (inköpt i något ögonblick av konstnärsdrömmar, i övrigt ganska oanvänt..) i festlokalen. Blev fint! Som bordsplacering gjorde jag servettringar som jag satte en bit kopparplåt på med gästernas namn präglat. Bild finns i galleriet!

• Kirsto

DanKat: Det är lätt som rackarn om man inte är så noga med att det ska bli spikrakt! Du lägger plåten på ett oömt underlag (jag hade en skärbräda), placerar stansen ovanpå (med bokstaven på stansen mot dig så blir det rätt håll) och dunkar till med en hammare. Sen upprepar du bokstav för bokstav. Låter mycket men går ganska fort. Köpte både kopparfolie, stansar och guldsmedssax att klippa i plåten med från Slöjddetaljer.

• Kirsto

DanKat: Bröllopet är ju en bra ursäkt att få köpa dyra pysselsaker, men det är sant att man kan kosta på sig roliga grejer andra gånger också!

Svar på tråden Pyssel inför bröllopet