• gustafmatilda

Pyssel inför bröllopet

BlivandeFruJohansson skrev 2008-05-19 09:28:56 följande:
    Ni som ska ha buffé, har ni gjort lappar vid varje "sak" och skrivit va de är och va de innehåller?
    Jag håller på att skriva lappar till varje rätt, kanske två till varje, beroende på hur cateringfirman lägger upp maten. De kommer att gå i samma stil som placeringskorten som finns i mitt galleri.
  • gustafmatilda
    20080614 skrev 2008-05-19 15:48:25 följande:
    Jag har också precis gjort lappar till varje rätt på buffén. Vet att vi kommer ta från fyra håll, så det blev fyra uppsättningar. Största problemet nu är hur de ska stå uppe, tror det blir lite blandade lösningar, några får stå på bordet, några gör jag hållare till som får sitta i maten..
    Tandpetare kanske? Vill man att lapparna kommer upp en bit man kan sätta på engångsgrilspett i trä.

Vi kommer förmodligen att använda oss av kottar, även här.
  • gustafmatilda

Äntligen är det min tur skrev 2008-05-19 17:40:26 följande:

Det funkar o ta ståltråd o göra som en snurra platt längst ner o sen en snurra upptill som man fäster pappret i. Svårt att förklara. Men det är luffarslöjd!!
    Hehe jag tror jag är med på hur du menar! Ser ut som "kom-ihåg-hållare" typ? Alltså där man fäster lappar på saker som ej ska glömmas bort..?
  • gustafmatilda

20080614: Du skulle kanske kunna göra snurran för kortet i ståltråd och snurra fast den på en blompinne/tandpetare. Sen kan du sprayfärga allitihop i silver eller nån annan färg som passar temat..?
    Fast det kanske fortfarande är för tidskrävande iofs...

Svar på tråden Pyssel inför bröllopet