• Duchess

Vad missade du i budgeten?

Jag har läst många trådar om hur budgetar spräckts pga oförutsedda utgifter. Eftersom jag själv numera lyckats gifta mig (och hålla budgeten, kors i taket!) så tänkte jag tipsa om vad man inte ska glömma bort i budgeten. Förhoppningsvis kan fler lägga till några saker de glömde bort.

Vi lyckades komma ihåg:
    * porto till både inbjudningskort och tackkort
    * att även brudgummen skulle klippa sig innan bröllopet
    * gravyr av vigseldatum i brudgummens förlovningsring (han har bara en)

Vi hade glömt bort att budgetera för:
    * transporten av tårtan (ingick inte i vår catering)
    * transporten av oss från bröllopslokalen till hotellet (några mil)
    * inköp av alkoholfri dryck till middagen

• Svar på tråden Vad missade du i budgeten?
  • Fenixx

bra tanke..ska hålla koll på denna tråd.

• f1bride

Tack för tipsen!! Vill verkligen hålla koll på denna tråd och att fler ska dela med sig av erfarenheter!

Själv har jag inga ännu

puff puff

• jelikr

Puffar lite jag oxå...
    Bra tråd , super med tips så kanske man inte missar nåt.... :)

• Tooticki

Vi har också lyckats hålla budgeten och det beror till stor del på att vi spätt på de poster som vi inte vetat vad de skulle kosta. T ex budgeterade vi 1500 för brudbuketten, den kostar 650 kr, 2400 kr för styling men den kostar 1500.

• Joji

Bra tråd!

Vi har ingen fast budget på det sättet, men det är ändå jättebra så man inte missar något!

• Duchess

Nån som har fler tips att dela med sig av till planerande medsystrar? (och en och annan medbroder )

• 2augusti2008

Snacks kanske man kan missa! Sånt man inte tänker på då det är massa mat och dryck som ska med. Vi tänker ha någon form av förfriskningsbuffé under kvällen med frukt och vatten och kanske lite godis. :)

• Balinda

missade ingen speciell grej men allt blev mycket dyrare än beräknat. bättra att överdriva sin budget lite.. mkt skönare om man knappt når upp.. än att överskrida.

• foaLoKe

- ringkudde, näbbskor, cake-topper, ljus, hårsmycken och andra små detaljer...
    - hudvård kostade mycket mer än vi räknade
    - skor, ringar & kläder visade sig att bli dyrare
    - gym-pass
    - att förkorta klänningen kostar 1200 kr

Sådär ungefär.. :-O

Svar på tråden Vad missade du i budgeten?