värdparet...............
Bara en liten fundering.....är det nån här som har haft problem med sitt värdpar?!
Vad har då problemen bestått i? Hur har ni löst dem?
Och överlag vad har ert värdpar för uppgift/er?
Bara en liten fundering.....är det nån här som har haft problem med sitt värdpar?!
Vad har då problemen bestått i? Hur har ni löst dem?
Och överlag vad har ert värdpar för uppgift/er?
Nja, värdparet blev överlyckliga när vi frågade dom. Men sen vill de nog inte göra värst mycket. Vi ville ju att de skulle ge gästerna lite info vid brudskålen om vart vi vill att de ska fotograferas för gästboken etc, men de vill inte prata inför folk.
Men nu har de tackat ja....
Jupp! Jag blir bara trött på värdpar och tärnor och allt vad det nu är. Jag skulle vilja spola tillbaks några månader och inte välja några alls.
Det handlar ändå om att vi ska gifta oss och svara ja till varandra, men det har varit catfight om vilka klänningar de ska ha och till och med färg. Vi har varit generösa och betalat allt för värdpar, tärnor och bestman: Kläder, smycken, övernattning mm.
Jag blir ledsen när jag tänker på det och skulle gärna få möjligheten att välja om, men gjort är gjort, Vi får göra det bästa av situationen.
Jag hoppas att de känner sig dumma då pappa eller någon annan får informera gästerna.
Vårt värdpar sa ja direkt när vi frågade dem. Sen var det tyst i ett par månader då de verkade helt oengagerade och så ringde de i förrgår och sa att de tyvärr inte kunde komma på bröllopet (utan att ange något mer precist skäl). Sååå....problemet ligger väl i att hitta ett nytt par. Vi har ett par som skulle passa perfekt, men vi har inte pratat med dem än. Vi får väl se...
Just det... Vi vill att värdparet ska välkomna gästerna då alla kommer från vigseln till festlokalen (då fotograferas vi), berätta om vad som kommer hända under dagen, säga lite om lokalen (vad den erbjuder, typ betalbar i källaren, möjlighet att spela biljard osv, samt berätta praktiska saker som var toaletterna finns) och dela ut festhäften med meny, bröllopsbingo och presentationer av alla gäster. Jo, och så vill vi att de ska fråga vilka som vill hålla tal, och sen presentera dessa talare då det är lämpligt under middagen. Det är allt; några minuters allmän info och så strukturera talen lite.
Tack för alla inlägg.
Då är det alltså inte bara vi som har problem med ett något oengagerat värdpar...