• CarinaJL

Här samlar vi idéer om hur man kan spara in pengar :)

Jag vill ha ett hejdundrande stort och "glamoröst" bröllop men förmodligen kommer vi inte kunna spendera hur mycket pengar som helst

Så jag tänkte starta en tråd där vi kan tipsa varandra om vad man kan göra billigare och ev dra ner kostnaderna men ändå få ett fint bröllop.

Hänger ni med?

• Svar på tråden Här samlar vi idéer om hur man kan spara in pengar :)
  • CarinaJL

Jag kan ju börja då:

Istället för att hyra dyra musiker/dj till festen kan man faktiskt helt sonika ha med sig sin dator med BRA högtalare och spela musiken från musikfilerna direkt

Göra egna inbjudningskort

Göra egen bukett

Spara in på dukningskostnad och göra det själv

• duåja

"Utnyttja" vänner och bekanta som kan hjälpa till med mycket, laga maten själva, göra trycksakerna själva...

• lycklig78

Skippa allt "lull lull" som man blir inspirerad av här på BT Helt upp till var och en, men vi skippar det.

Önska er bröllopsresan i present så behöver den inte ingå i budgeten.

• maja hed

har gjort inbjudningskorten själv
    ska göra buketten själv
    dukning vän
    .

om man har en kompis eller duktig själv fixa frisyr naglar och smink. ( jag ska bara fixa barnens frisyrer själv.)

I våran inbjudan skrev vi till det närmaste vänner och släkt att det ingick det en viss arbets uppgift till alla. Vilket har möts positivt och de frågar vad de ska göra.

• lillaj

Eller dj in a box, inget jättedyrt alternativ!

CarinaJL skrev 2008-04-06 19:33:55 följande:
    Jag kan ju börja då:Istället för att hyra dyra musiker/dj till festen kan man faktiskt helt sonika ha med sig sin dator med BRA högtalare och spela musiken från musikfilerna direktGöra egna inbjudningskortGöra egen bukettSpara in på dukningskostnad och göra det själv
  • AJFC

vi komemr att laga mataen själva.
    jag syr servetterna till middagen,
    som blomm dekration kommer vi att ha ängsblommor(kostar gratis=)
    det är vad jag kommer på nu

• Lakritspuck

Tänka "utanför lådan" vad gäller brudklänning.

Jag kollade igenom en låda med gamla kläder, orginal från 60-talet från en släkting, och hittade en överdel som passar perfekt till smycken o underkläder jag redan har. Mönster till bra långkjol har jag så allt som behövs är att köpa tyg och skor.

• 26maj2007

önska sig presentkort i julklapp och när man fyller år till saker som behövs till bröllopet.

vi önska oss presentkort till brudbuketten och frisören.

• 26maj2007

annars beställa klänning från kina eller kolla klänningar i brudbutikerna när de ha rea.

Svar på tråden Här samlar vi idéer om hur man kan spara in pengar :)