Inlägg från: Just the two of us |Visa alla inlägg
  • Just the two of us

Camebridgekuren - tråd 10

Hej,

Jag skriver för att få lite stöd och tips nu när jag har bestämt mig för att prova Cambridge.
    Har gått ner 14 kg en gång i tiden med viktväktarna. Men när jag började äta antidepressiv medicin mot ångest så gick jag upp hejdlöst. Nu är det tre år sedan jag började med medicinen och har gått upp drygt 20 kg. Jag har provat alla möjliga dieter och inget verkar bita på dessa förbannade kilon. Jag har provat att byta medicin också utan framgång. Nu har jag ialla fall trappat ner till halv dos och är riktigt peppad att testa Cambridge. Jag är 170 och väger 89 kg. Vill först och främst gå ner 15. Vet inte hur länge det kan tänkas ta.
    Jag började med ren kur idag! Mår ok än så länge, men livet känns så trist när man inte får äta.
    Är det någon som kan ge tips på hur man ska hålla ut?

• Just the two of us

Hej,

Har hållt på i två dagar nu på ren kur och mått jättebra. Men nu ikväll blev jag helt slagen, känner mig matt, yr och jättesvag. Är det någon som känner igen detta?
    Man blir ju nervös att det är farligt när kroppen reagerar såhär.

• Just the two of us

Till Malin84,

Hur mycket har du gått ner på 11 dagar? Har du gjort detta förr?
    Jag tänker på hur man ska klara att hålla det sen.

Jag mår fortfarande dåligt idag, men tror att jag har en förkylning i kroppen också. Har stannat hemma från jobbet, men inte brytit kuren. Det skulle kännas surt nu när jag har gått igenom detta redan.

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10