• EllaM

Camebridgekuren - tråd 10

Det ska du verkligen vara!

Mica o Krille skrev 2008-04-29 13:46:05 följande:

Ja, jag är faktiskt stolt! *fniss*
  • EllaM

Oj, här har det inte hänt mycket sedan sist jag var inne och läste!

För mig har det varit en period av icke-bantande alls och jag har gått upp ett kilo (och känner mig liksom plufsigare hela jag). Ska nu köra några dagar på ren kur. Sedan blir det resande i över en vecka igen, och nya tag därefter....

Ska dock börja jogga har jag tänkt, och träna styrka någon dag i veckan. Om jag hinner. Fasen var svårt det är med motivationen såhär när man kommit halvvägs! Inte nöjd med kroppen, men inte samma motivation längre heller....

Hur går det för er andra?

• EllaM

Mica och Krille

Grattis!!! Vad vackra ni var!

• EllaM

Hej tjejer!

Har inte kurat alls på ett par veckor nu och verkligen inte tänkt på vad jag stoppat i mig. Det har slunkit ner en hel del chips, kebab och bakverk. Och absolut ingen träning. Och ändå har jag bara gått upp 4 hg! Det är ju inte ens ett halvt kilo... Jag känner mig dock betydligt plufsigare än tidigare. Ska börja kura nästa vecka igen för jag har fortfarande 5 kilo kvar som jag vill ha bort. Och nästa vecka ska jag ta tag i träningen igen. Har haft en superhektisk period på jobbet och det har liksom inte funkat med varken träning eller cb. Skönt dock att veta att man kan äta normalt (japp, ostmackor till frukost och potatis till middag!) och ändå någorlunda hålla vikten.

Ta till er det tjejer! Maten är inte vår fiende (det är ju vi själva som är det).

• EllaM

Dags igen på ren kur. 5 kilo kvar. Ska köra rent i veckorna och äta en eller två dagar på helgerna (mest eftersom vi är bortresta då och då vill man inte kura). Inte alls lika motiverad denna gång, men är ju inte lika tjock heller. Vill verkligen nå mitt mål på två månader, så varför drömmer jag om chips?

• EllaM

I förrgår åt jag hamburgare och pommes, liksom ett "last meal" innan rena kuren. Igår tog jag hand om disken och var sååå nära att stoppa i mig en kall, förtorkad liten pommes som låg kvar på en tallrik. Hur desperat är inte det? Stålsatte mig dock och stoppade den inte i munnen.... Det är som om allt som är förbjudet bli så mycket mer lockande att äta. Konstigt, så var det aldrig förra gången jag körde rent. Då drömde jag om tomater och sådant. Nu har jag värsta cravingen efter transfetter! Men SKA stålsätta mig i veckorna! Det är bara det att det går å långsamt nu på slutet, när man är nära målet....

Kämpa på!!

• EllaM

Ren kur och ren kur.... Fuskade igår (på andra dagen!) med tre ostskivor och några kräftstjärtar. Fast det känns inte så farligt, rimligtvis går jag ju ner i vikt ändå eftersom jag äter mindre än jag gör av med. Och jag känner ingen riktig panik än heller. Senast i början av augusti vill jag ha nått min drömvikt, eftersom bröllopet är i september. Och det måste ju finnas tid att sy in klänningen (för det hoppas jag behöva göra, den sitter perfekt nu, så det borde behövas om jag tappar fem kilo..!) och köpa underkläder. Vågar inte riktigt göra det än ifall jag tappar där också. Vill ju inte gå omkring med en bh som brösten bara skalpar i!

Eftersom det är så soligt och varmt idag så känner jag mig faktiskt ännu mer motiverad. Nu kan man ju inte gömma sig i en massa kläder längre. Den bilden funkar för mig som motivation, att snart ska man behöva visa sig i bikini på stranden. Och att gå hemma i ett par shorts och ett litet linne hjälper också, varje gång jag går förbi spegeln.

Kämpa på tjejer!! Ge inte upp!

• EllaM

Körde ren kur nästan hela förra veckan, och nådde då min lägsta vikt sedan jag började i februari. Tillät mig äta fre, lör och sön, men var samtidigt ute och sprang en rejäl runda och rörde mig mycket under helgen. Har gått upp, men tror det är för att jag fick min mens idag. binder alltid mycket mer vatten då. Nu blir det kombinerad idag och imorgon och sedan ren kur ett par dagar. Äter som vanlgit över helgen så vi reser bort, och så ren kur veckan efter igen! Då tror jag faktiskt att jag ska hålla ren kur så länge det funkar, dvs inte äta på helgerna heller. Ska dock itne vara superstrikt, utan unna mig ägg och kräftstjärtar och rostbiffsskivor och sådant om jag tränar ordentligt. Har alltså (idag, inkl vattenvikten) drygt 3 kilo till målvikt, sedan ytterligare två till drömvikten. Det vill jag nå tillb örjan av augusti då jag måste lämna in klänningen för de senaste ändringarna plus köpa underkläder.

Jag har dessutom som Miranda i Sex and the City ett par "skinny jeans". Ett par vita jeans som jag hade när jag var som mest nöjd med min kropp, och målet är egentligen att kunna komma i dem (och att de ska sitta snyggt), mer än själva numret på vågen..

Och precis som tidigare så har jag såååå svårt att få i mig all vätska. Är riktigt urusel på det faktiskt.

Kämpa på tjejer. Ni fixar det här!! Tänk på allt gott ni kan äta på och efter bröllopet. Ni kommer att njuta så mycket mer av det om ni inte fuskar!

• EllaM

Har också en tråk-dag. Vågen står still. Var tvungen att äta igår eftersom jag glömt cb-påsaran hemma. Men åt bara sushi och drack grönt te, så det var inte så farligt. Gick upp när jag fick mens, men har inte gått tillbaka det. Än i alla fall. Är på dag 4 i mensen, så det kanske kommer. Men just nu känns det deppigt och tufft. Går upp och ner några kilo men håller mig ungefär samma nivå hela tiden, oavsett om jag äter eller pulvrar. Snacka om att ha nått en platå! Och igår skulle jag köpa bikini. Provade en massa olika men kom hem utan...

• EllaM

Här går det skit.... Har gått upp 1 kilo igen. Det där som jag gick ner när jag gick på ren kur för någon vecka sedan. Fastön jag börjat träna och inte äter superonyttigt. Fast idag blev det en kebab till lunch.... Och nu börjar jag ge upp hoppet om att gå ner mer. De sista kilona är verkligen så svåra och jag har så hemskt lite tålamod!

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10