• AoM

Camebridgekuren - tråd 10

Gamla tråden är stängd, här är den nya!

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.html

Joina oss på viktresan!

• Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10
  • Anja 19 juli 2008

Idag kom ett nytt paket... 12 påsar kakao och 9 påsar banan, så from måndag kör jag igen... då är det kombinerad kur.

SEdan kör jag helt ren kur de sista tre veckorna innan bröllopet.

Jag har insett att jag bara inte kan ha korsetten på mig under klänningen när jag har så stort midjemått som nu. Jag kan omöjligtvis sitta i den. Ser för jä..ligt ut och det spänner så att jag inte skulle kunna äta en bit.

Antingen måste jag gå ner så pass mkt att jag kan ha korsetten utan att behöva spänna den så hårt, eller så måste jag gå ner så pass mkt att jag kan ha klänningen UTAN att ha korsett.

För att kunna ha den helt utan korsett måste jag tappa ca 9 cm i midjan...

undrar hur många kilon det är!

• AoM

I måndags fick jag ett samtal från butiken där jag har beställt min klänning, den hade kommit!!
    Så igår packade vi in oss i bilen och körde 25 mill norrut till mamma som hade hämtat hem klänningen från affären.

Nyss provade jag den... Till och med med korsetten på fick jag inte igen klänningen... Vilket jag egentligen visste redan innan jag provade den! När jag skulle beställa klänningen provade jag en 42:a, som var rymlig (och ännu mer rymlig efter alla kilon jag ska gå ner). Så expediten hämtade en 40, där fattades 3 cm.

Så vi beställde en 40.

Nu MÅSTE jag lägga på ett kol med mina påsar! Ren kur från och med morgondagen! Ikväll ska vi nämligen provsmaka vår meny :)

Men jag har väl aldrig varit så motiverad som jag blev av att se att jag är för fet för MIN klänning!!

Ren kur imorgon med mål om att hålla den en vecka i taget. Gärna två eller tre veckor, men en vecka är målet!

• Anja 19 juli 2008

AoM

härligt att bli motiverad utav det... jag är ju 9 cm för fet för min klänning och jag blir inte ett dugg motiverad, bara panikslagen och uppgiven och vill skita i allt för jag fattar inte hur jag ska orka och hur jag ska kunna klara det.

bläääää för för små klänningar. Min är ju dessutom i strl 44 så det är DEPPIGT.

• MyStyle

Kom igen tjejer! Tillsammans klarar vi det

Även jag kommer att ta en paus idag, imorgon är det omstart.
    Vägde mig imorse, hade bara gått ner 4 hekto sen sist. Lite deppigt med tanke på att jag gick 40min rask takt, sen var jag och gick i affärer större delen av em/kvällen
    Jaja, bättre lite ner än helt stilla eller ännu värre; upp.

• AoM

Anja

Jag tror att vi fixar det kanon!! Vi och alla andra tjejer här i tråden!

Jag startar ren kur nu. Är så himla motiverad! Har lagt upp träningsschema (jaja, SKA lägga upp ett träningsschema), ta långa promenader osv. Det här kommer gå kanon!!

• Anja 19 juli 2008

AoM

jag förmår mig inte... tänker varje kväll att IMORGON... men näää, nu sitter jag här och har ätit nutrilettbar och kaffe istället...

Suck...

Å andra sidan så har jag inte tänkt köra igång m ren kur förrän dotterns födelsedag är över (hon fyller på torsdag), sedan tror jag att jag blir hippad den 6:e (nationaldagen, vet inte varför jag tror det men jag tror det blir den helgen) så jag funderar på att köra igång måndagen efter det för då VET jag att inget kan FÅ MIG ATT ÄTA lixom... man måste ju för sjutton få äta o njuta på sin hippa, men om jag bryter min kur bara liiiite så sabbar jag allt.

Det värsta är att sen kommer sonens födelsedag och midsommar i ett... och då blir det oxå skit av alltihopa.

Jag måste lära mig att klara att bara äta EN enda dag UTAN att sedan sabba allt.

Men jag kan lixom inte klara av att ÅTERGÅ till den rena kuren om jag fått smaka riktig mat bara en enda dag. Då hamnar jag i ett frosseri istället!

skitjobbigt...

har sagt att jag de sista 4 veckorna innan bröllopet alltså ungefär från midsommar dagen till bröllopet ska köra HELT ren kur.

Så kör jag kombinerad kur fram tills dess.

Då kommer jag ju ha sån eld i röven att jag INTE KAN skjuta på det! För det är såååå i sista minuten!!!

hur mkt tror ni att man kan gå ner om man kör STENHÅRT ren kur i fyra veckor?

Visst borde man kunna gå ner 8 kg! det är ju bara 2 kg i veckan!

• MyStyle

Var hos en kompis i lördags, så då blev det paus från kuren. Skulle starta om igår, men eftersom jag inte dricker så ofta så mådde jag skitkass igår så idag startar jag om istället. Så nu ska jag köra färdigt de påsarna jag har(lite mer än en vecka), sen ska jag sticka in med klänningen!!!
    Spännande.

• Anja 19 juli 2008

MyStyle

hur har det gått... hur mkt har du gått ner allt som allt nu när du kört kur. Har du kört ren eller kombinerad och hur länge har du hållit på. nyfiken

• hemse

Hallå på er! håller också på med cambridge, har gått på ren kur i en vecka, innan dess åt jag ett mål + 2 påsar, så jag har hållit på i 4 veckor och har gått ner 10 kg, känns bara bra. Ska hålla på med ren kur i två veckor till, sedan blir det kombinerad igen. bröllopet äger rum den 19 juli.

Kör man ren kur så ska man ju gå ner 3-4 kg i veckan, men då måste lite motion till + att det är viktigt att dricka 3 liter vatten/dag.

har gått på kuren förut för ett antal år sedan, gick då ner 20 kg, höll mig bra i ett år, blev gravid, gick upp 25 kg under graviditeten, gick ner 10 kg efter, så det är de 15 kg som jag tampas med nu och det är 5 kg kvar.

• Anja 19 juli 2008

hemse

vad härligt att höra... jag tappar jämt sugen och sen, så fort jag hör att det VERKLIGEN funkar för någon annan så blir jag lite peppad igen.

jag har bara så jä..la dåligt tålamod och ORKAR inte stå ut, orkar inte vänta. Lurar mig själv hela tiden att "om jag bara äter några räkor och sen blir det ju aldrig bara några räkor lixom"

jag blir rasande på mig själv. Alla ni andra fixar det ju! Hur kan jag vara av så jä..la svagt virke!!!

När jag var ensam hade jag INGA problem att fixa sånt här men när jag har familj och SER dem äta annat så blir jag helt förstörd. det är vidrigt!

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10