• lycklig78

Presenter? När på kvällen?

Vi har skrivit i infobladet att önskar oss ett bidrag till solen.

Nu sitter vi med planeringen för kvällen och undrar;
    När är det vanligast att det överlämnas ev presenter?
    Är det inte lättvindigast att alla gör det samtidigt så man inte går runt med en massa kuvert eller är det sniket att låta värdparet informera om när?

• Svar på tråden Presenter? När på kvällen?
  • lycklig78
    Aleta skrev 2008-04-07 22:53:16 följande:
    Det brukar finnas ett presentbord där gästerna ställer sina presenter, så någon överlämning brukar det inte vara.Har du läst den här tråden med olika förslag på vad man kan ha till kuverten?www.brollopstorget.se/Forum-1-10/m2818085.htm...
    Tack

Ja, men vi tyckte det var lite konstigt med ett presentbord då det inte blir presenter. (tror vi iaf)
    Värdparet borde kanske hur som helst informera om vart denna "kappsäck", låda eller annat står.
  • lycklig78

Vilken helskön idé med fågelbur. Har ändå velat köpa mig en sådan. De är så fina.

• sokkerstruten

Vi funderar oxå på detta...

Antingen så skriver man i info bladet om ett kontonummer där pengarna kan sättas in, eller så kan man tipsa om resecheckar där ni ska köpa resan. För eventuella sådana checkar eller kort och lyckönskningar så kanske man kan ha en stor fin glas skål, där gästerna kan lägga sina kuvert i...

Presentöppning brukar dra ner stämningen rätt mycket så vi har bestämt att vi inte ska öppna något förren dagen efter, då vi äter frukost med alla andra gäster.

• stinakina

Min väninna var på bröllop för två veckor sen, de önskade sig resepresentkort, men fick ändå en del presenter, så ha ett litet bord för säkerhetsskull...ett litet tips bara

• Nessan

Håller med stinakina om att det kan vara bra att ha ett bord, bara utifall att... Ni kan ju ställa det som ev. pengakuvert skulle läggas i på ett halvstort bord, så finns det utrymme över för fler paket om så vore.
    Oftast anländer ju gästerna till festlokalen före brudparet och på de bröllop jag varit på blir man då hänvisad av värdparet till ett bord där man lämnar sin present/pengar och sedan går ut för att vänta in brudparet tilsammans med de andra gästerna.

• stinakina
    sokkerstruten skrev 2008-04-08 00:51:48 följande:
    Presentöppning brukar dra ner stämningen rätt mycket så vi har bestämt att vi inte ska öppna något förren dagen efter, då vi äter frukost med alla andra gäster.
    Vi ska också öppna paket dagen efter, men vi vill ha sovmorgon, så vi bjuder på lunch
  • Blondie77

nu har jag inte läst igenom tråden så mitt svar kanske blir som någon annas men jaja, man brukar ha ett presentbord så gästerna kan lägga ifrån isg sin present när dom anländer till festen och inte behöver bära runt den hela kvällen, kuvert kan man ställa en fin box eller kanske en dekorerad brevlåda på bordet som man kan lägga kuvert i! Vi kommer öppna våra presenter på morgonen efter bröllopet, ska bli mysigt med champagnefrukost och presenter :)

• sokkerstruten

hm ja du jag är ju en ganska bra sjusovare så jag får ta och släpa mig upp, men jag tror man kommer tyckad et är kul ändå.. möta alla som man och fru! :) Och för hoppnings vis höra hur lyckat det var å så! Eftersom alla ska bo över på herrgården så ingår det ju frukost, då det fick bli så...

stinakina skrev 2008-04-08 08:10:34 följande:
    Vi ska också öppna paket dagen efter, men vi vill ha sovmorgon, så vi bjuder på lunch
Svar på tråden Presenter? När på kvällen?