• sommar -08

Önskelistan på BT

Hej!

Är det någon som kan hjälpa mig med önskelistan på BT, jag tror inte att jag riktigt har förstått det riktigt.
    Kan gästerna titta på den och "boka" något på listan, så att det inte blir flera som köper samma sak?
    Hur fungerar det i så fall?
    Det börjar nämligen bli dags för sådana saker nu...

• Svar på tråden Önskelistan på BT
  • Nessan

Precis så funkar det!
    Ni fyller i att ni önskar er tex
    Badlakan (sedan kan ni precisera exakt vilket märke/affär och färg mm)
    Sedan fyller ni i hur många av varje sort ni önskar er, tex 4 st badlakan. Vill jag som gäst då ge er 2 badlakan fyller jag i det och kvar på listan såtr då bara 2 badlakan för ngn annan att köpa. På detta sätt undviker man att få dubbelt. Skulle man klicka fel i listan (tex jag klickade på 2 st påslakan istället för badlakan) kan man "lämna tillbaka" till listan så det återigen finns 2 påslakan att köpa för ngn annan.

• Patrik - Bröllopstorget

Nessan förklarade ganska bra hur önskelistan fungerar. Det här med att lämna tillbaka något man bokat är bra bara för att vi fått så många samtal till Bröllopstorget där gäster bokat saker som inte fanns i butiken och velat återställa det på listan. Det kan ju vara så att varan finns i andra butiker/orter och då är det bra att funktionen och lämna tillbaka finns.

Kan tillägga att önskelistan också har en loggfunktion för bokningar så när bröllopsdagen passerat kan man gå in på listan och titta i bokningsloggen så ser man vem som gav vilka gåvor som kan vara till hjälp om man vill skriva personliga tackkort.

Grundare - Bröllopstorget & Familjeliv
  • gusjma

Men en liten varning dock. Har inte gjort så här själv, men hört om det av andra brudar (så jag kan inte svära på att det stämmer):

Om du inte vill veta vad du kommer att få, så gå INTE in på din önskelista. Då kan man se precis vad som blivit avbockat och det blir inga som helst överraskningar vid presentöppningen...

Svar på tråden Önskelistan på BT