En mamma som vill bestämma...
Min mamma är typ tvärt om... Hon är FÖR engagerad och om det hade varit så att hon var engagerad för att hon brydde sig så hade det inte gjort något. Problemet är att hon är engagerad för sin egen skull och ingens annans. Hon tar på sig allas ansvar. Hon ringde mig t ex för någon månad sedan och ljög om att min lillasyster som ska vara tärna är jättestressad över att vi inte hittat tärnklänning ännu. Vi gifter oss i slutet av juli... och till saken hör att min lillasyster inte är stressad över detta...!
Hon ringer så fort hon kommer på något och frågar om vi har tänkt på det ena och det andra. Till saken hör att jag är ganska strukturerad av mig och planerar väl i förväg och när hon dår förstår att jag redan tänkt på det hon påpekar blir hon sur för att hon inte kan påpeka det för mig. Sen vill hon hemskt gärna vara med och bestämma. Det vore kul om hon kom med goda råd istället för att säga: "JAG tycker att ni ska göra si eller så"
Hon har till och med förelsagit för våra bröllopsgäster att de kan sova hos oss! Till saken hör att vi ska sova hemma på bröllopsnatten, men i vårt gästrum (som min mamma ska dekorera till bröllopssvit.)
Anledningen till att hon vill vara med och bestämma är för att om någon berömmer t ex min klänning eller blommor eller nåt så ska hon kunna komma in och säga att det är hennes förtjänst! Så gör hon alltid. Dessutom är det ett sätt för henne att ha total kontroll och att vara säker på att det blir enligt hennes smak så att hon inte behöver skämmas för de beslut hennes dotter (jag) har tagit!
vad göra? Är det någon som har en sån kontrollfreak till mamma som är totalt uppe i sig själv?