• Eleonor in love

äntligen beställt förlovningsringar!!

Jag är så glad så jag snart spricker=)
    Var nyss hos guldsmeden och beställde våra ringar. Min kommer se ut som min press bild (en stensringen)men i rödguld med struktur (bara lite så man får bort det blanka) och raka kanter. 5mm bred och 2mm hög med en princess diamant på 0.16ct! Den kommer bli så vacker!

Hans blir en 7mm hög och 2mm bred med raka kanter också han rödguld men utan struktur.

Vi får betala 7000 kronor för jobbet hos Glorys. Vi har eget guld sen tidigare. När jag var hos den första guldsmeden fick jag ett pris på över 10000, konstigt med sådan skillnad!

Längtar tills i sommar när jag får sätta på mig min fina ring=)
    Vi ska förlova oss i frankrike och jag vet precis den plats jag vill till. Det ligger en slottsruin vid stranden bara en kilometer från huset vi ska bo i. Det kommer helt klart bli den bästa dagen i mitt liv=)

Hur förlovade ni er där ute? bestämde ni ihop eller blev det en överaskning??

• Svar på tråden äntligen beställt förlovningsringar!!
  • bofinkarna

Hej! Grattis va kul!
    Jag blev överraskad av förlovningen även om vi bestämt att vi någon gång skulle förlova oss. Valde inte ringen själv men han visste vad jag tyckte om så de kunde inte blivit bättre ;)

• matildaochniklas

Vi bestämde det tillsammans och köpte ringarna tillsammans - ograverade. Sedan tog min sambo hand om ringarna. Det dröjde ett par månader, sedan åkte vi till Ungern på semester föratt hälsa på min sambos släkt. En dag åkte han och jag själva in till Budapest för att shoppa och strosa runt. Vi åkte upp till Buda Castle, där man hade otrolig utsikt! Där plockade han fram ringarna och frågade om jag ville förlova och sedan gifta mig med honom Även om jag visste om det någonstans i bakhuvudet så blev jag sååå himla lycklig! Bästa dagen i mitt liv! Sedan gick vi till ett mysigt café och fikade och skrev vykort hem att vi förlovat oss. Efter det gick vi till en bar precis vid vattnet och drack vin. Sedan åkte vi hem och berättade för hans släkt, då blev det skumpa och tårta mitt i natten! Hur mysigt som helst!

• matildaochniklas

Självklart vill jag ju också önska dig massor med grattis!

• pojomo

grattis.
    vi bestämde ringarna ihop och satte oss i soffan å förlovade oss

• Hullda

För oss blir det nog att vi köper ringarna ograverade. Min sambo vill att vi förlovar oss "senast midsommar". Så när vi väl köpt ringarna, får han "överraska" mig! Han vill att det ska kännas RÄTT: dag, tillfälle, humör ... Så, nu gäller det att hitta tillfälle att titta ut ringarna. Det vi kommit fram till hittills är att de ska vara likadana.

• Joji

Hmm... 7 mm hög? Du menar nog 7 mm bred och 2 mm hög va? Annars är den vääääldigt hög!

Vi hade bokat kyrka och festplats i augusti, och jag visste att det officiella frierit skulle komma under hösten... Vi hade även spanat på ringar. Men, han beställde dem själv, och friade som en överaskning i London. Väldigt mysigt och sååå rörande, trots att jag kanske anade vad som skulle ske! Sedan köpte vi en flaska vin och delade på på en restaurang där vid vattnet i Hyde Park. På kvällen firade vi rejält!

• Joji

Alltså... Menar din m2b´s ring.

Svar på tråden äntligen beställt förlovningsringar!!